حضور یکی از بزرگ‌ترین شناورهای لایروب کشور برای انجام تعمیرات  در شرکت بحر گسترش در مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایران نشان از توانمندی این مجتمع صنعتی در انجام دقیق و به‌موقع تعمیر شناورها دارد.

حضور بزرگ‌ترین شناور لایروب کشور در ایزوایکو

حضور یکی از بزرگ‌ترین شناورهای لایروب کشور برای انجام تعمیرات  در شرکت بحر گسترش در مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایران نشان از توانمندی این مجتمع صنعتی در انجام دقیق و به‌موقع تعمیر شناورها دارد.

این شناور جهت تعویض ورق، تعویض شافت و پروانه، سرویس جک‌ها در اسکله‌ی شرکت بحر گسترش هرمز پهلوگرفته است.

زمان‌بندی اساسی‌ترین رکن  در تعمیر شناورهاست. پیش‌ازاین شناورهای ایرانی برای انجام تعمیرات به کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس مراجعه می‌کردند اما با پایین آمدن زمان تعمیرات بین ۱۲ تا ۱۵ روز در کنار کیفیت خدمات باعث شده تا مالکان شناورها تمایل داشته باشند تعمیرات موردنیاز شناورهایشان را در مجتمع ایزوایکو انجام دهند.

یکی از مالکان شناورهایی که تعمیرات شناورهایش را به شرکت بحر گسترش سپرده است ضمن ابراز رضایت از خدمات این شرکت گفت: برای انجام تعمیرات ۳ فروند شناور با این شرکت قرارداد ۲۵ روزه داشتیم اما این شناورها در مدت‌زمان کمتری تعمیر و چرخه‌ی اقتصادی بازگشتند.

وی ادامه داد: انجام تعمیرات در شرکت بحر گسترش علاوه بر اینکه باعث شده در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار است و این نیاز وجود ندارد که برای انجام تعمیرات به خارج از کشور مراجعه کنیم.

استفاده از تجهیزات به‌روز صنایع کشتی‌سازی در ایزوایکو

استفاده از تجهیزات به‌روز صنایع کشتی‌سازی نیز یکی از مسائلی که در افزایش اعتبار این مجتمع صنعتی دخیل بوده است. برای مثال تجهیزاتی کشنده‌ای که قابلیت حمل تا ۲۵۰ هزار تن سازه‌های دریایی را داراست تنها در مجتمع ایزوایکو در کشور وجود دارد که مهم باعث شده ایزوایکو در موقعیتی خاص و ویژه جهت ساخت و تعمیر شناورهای مختلف قرار گیرد.

بومی‌سازی دانش تعمیرات در ایزوایکو

از دیگر موضوعاتی که در مجتمع کشتی‌سازی و فراساحل ایران حائز اهمیت است استفاده از نیروهای توانمند داخلی است که با خلاقیت و پشتکار توانسته‌اند دانش ساخت و تعمیرات شناورهای مختلف را در کشور بومی کنند.

پرسنل ایزوایکو با گذراندن دوره‌های مختلف در شرکت‌های آلمانی و کره جنوبی و همچنین بومی‌سازی دانش تعمیرات امروز این مجتمع صنعتی را در نقطه‌ای قرار داده که درزمینه‌ی تعمیرات هر نوع شناوری توانمندی دارد.

توانمندی شرکت بحر گسترش هرمز در حوزه تعمیرات

مدیرعامل شرکت بحر گسترش هرمز با اشاره به توانمندی این شرکت در حوزه‌ی تعمیرات گفت: شرکت بحر گسترش هرمز توانایی تعمیر ۱۰۰ تا ۱۲۰ فروند شناور با وزن ۶ هزار تن و طول ۲۰۰ متر را به شکل هم‌زمان داراست.

تعمیرات دکل‌های حفاری برای نخستین بار در کشور در سال ۹۲

«عباس رئیسی ماکیانی» با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه‌ی فراساحل اظهار داشت: این شرکت تاکنون ۵ فروند سکوی حفاری را تعمیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعمیرات دکل‌های حفاری برای نخستین بار در سال ۹۲ در کشور در شرکت بحر گسترش به انجام رسید و تاکنون ادامه دارد، گفت: سابق بر این تعمیرات دکل‌های حفاری در خارج کشور و عمدتاً در کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس انجام می‌گرفت که باعث خروج ارز زیادی از کشور می‌شد.

ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیما

مدیرعامل شرکت بحر گسترش  افزود: همچنین این شرکت ساخت سه فروند کشتی کانتینر بر اقیانوس‌پیما با ظرفیت TEU 2200 کانتینر را در کارنامه‌ی خود دارد.

لازم به ذکر است که مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با وسعت ۱۱۰۰ هکتار بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی در خاورمیانه است که با اثبات توانمندی‌های خود و تکیه‌بر توانمندی و خلاقیت پرسنل پرتلاشش  امروز به یک نشان بین‌المللی تبدیل‌شده است.