زهرا شاکرمی نژاد، مدیرمسئول نشریه دلفین در یادداشتی لزوم هم افزایی در گردشگری هرمزگان را مورد تحلیل قرار داد.

سال‌هاست که موضوع توجه به گردشگری و ارزآوری و کارآفرینی از این طریق یکی از مطالبات جدی در استان هرمزگان است اما به نظر می‌رسد عدم احاطه‌ی مدیران ارشد استانی بر این موضوع سبب شده تا کمترین توجه اصولی به این مقوله صورت پذیرد. دلیل این ادعا که کمترین توجه اصولی به مقوله‌ی گردشگری در هرمزگان شده است را باید در نگاه بخشی دید؛ به این صورت که هنوز در دیدگاه همگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی ایجاد رونق در بخش گردشگری است، این در حالی است که تا اداره کل راه و شهرسازی جاده‌ها را سامان ندهد، نیروی انتظامی امنیت را برقرار نکند، فرودگاه‌ها امکانات مورد نیاز مسافران را مهیا نسازند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره‌هایی در راستای جذب گردشگر برگزار نکند، صدا و سیما جاذبه‌ها را به ایران و جهان نشناساند و در یک کلام همه‌ی دستگاه‌ها به صورت هدفمند وارد کارزار نشوند نمی‌توان توقع توسعه‌ی گردشگری در هرمزگان را داشته باشیم.

در این شرایط می‌طلبد آقای استاندار که از نخستین روزهای ورود به هرمزگان بسیار بر توسعه بر مبنای گردشگری تاکید داشت، با جدیت بیشتری دستگاه‌ها را در این راه همسو کند تا بیش از پیش شاهد هم‌افزایی مدیران کل و تحول در این حوزه باشیم. خصوصا در شرایطی که سفر گردشگران خارجی با توجه به نرخ برابری ریال در برابر ارزهای خارجی، بسیار ارزان از آب در می آید باید تمرکز بیشتری به جذب توریست صورت پذیرد تا منافع حضور گردشگران بتواند آینده‌ی هرمزگان نشینان را متحول سازد.

با این تفاسیر امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به جای اخباری که مسئولان استانی مدام در آن‌ها از فعل «می‌شود» استفاده می‌کنند، شاهد اخباری باشیم که فعل «شد» برق امید را به چشم‌مان می‌آورد و در عمل مشاهده می‌کنیم که اقداماتی هر چند کوچک در حال وقوع است.