رييس هيئت مديره فولاد هرمزگان با اشاره به طرح هاي توسعه این شرکت گفت: با پايان این طرح ها بيش از 13 هزار فرصت شغلي مستقيم و غيرمستقيم در استان فراهم خواهد شد و در آينده ای نزديک بيش از 300 نفر از جوانان بومی از طريق آزمون ورودي جذب خواهند شد.

به گزارش دلفین و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، «محمدمسعود سمیعی نژاد» استفاده از نيروهاي متخصص و بومي استان هرمزگان را از اهداف استراتژيک اين شرکت بيان کرد و افزود: شرکت فولاد هرمزگان در حال برقراري ارتباط با دانشگاههاي استان براي تأمين نيروي متخصص داخلي از هرمزگان است و به کارگيري متخصصان بومي که در دانشگاههاي استان پرورش يافته اند از سياستهاي اين مجتمع صنعتي است.

وی گفت: با توجه به سياست هاي کشور در توليد و توسعه فولاد در برنامه پنجم توسعه و همچنين برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشو ر، بزرگترين نقش بر عهده گروه فولاد مبارکه اصفهان گذاشته شده که اين گروه دستيابي به سهم ۴۵ درصدي توليد فولاد کشور را از اهداف خود ترسيم نموده است.

محمد مسعود سميعي نژاد افزود: در طرح هاي توسعه شرکت فولاد مبارکه، ظرفيت فولاد هرمزگان از ۱٫۵ ميليون تن به ۳ ميليون تن، فولاد مبارکه از ۵٫۴ ميليون تن به ۷٫۲ ميليون تن و فولادسبا از ۷۰۰ هزار تن به ۱٫۵ ميليون تن افزايش خواهد يافت.

سميعی نژاد در ادامه گفت: سال گذشته ميلادي کشورمان در توليد فولاد جهان از رتبه هفدهم به رده پانزدهم ارتقاء يافت که فولاد مبارکه نقش بسيار ارزشمندي در اين خصوص داشت بطوريکه نيمي از توليد فولاد کشور در شرکت فولاد مبارکه محقق گرديد.

رييس هيئت مديره فولاد هرمزگان با اشاره به تحريم هاي همه جانبه دشمنان براي جلوگيري از توليد و توسعه در صنعت گفت: خوشبختانه با همت و غيرت جوانان و متخصصان کشور، تحريم ها را به فرصت تبديل کرده ايم که نه تنها بر روند توليد تأثير نگذاشته ، بلکه توسعه ها طبق برنامه ريزي انجام شده و در حال اجرا مي باشد ضمن اينکه در اجراي طرحهاي توسعه بيش از ۸۰ درصد پروژه ها توسط متخصصان داخلي انجام شده که موفقيت بسيار بزرگي در بومي سازي صنعت فولاد بوده است.

وي بهره گيري از تخصص و تجربه فولاد مبارکه اصفهان در راه اندازي فولاد هرمزگان را اقدامي ارزنده دانست و دستيابي به نيمي از ظرفيت اسمي در يکسال را نتيجه تلاش انتقال دانش از فولاد مبارکه به فولاد هرمزگان و کوشش کارکنان اين کارخانه اعلام کرد.

دکتر سميعي نژاد افزود: فولاد هرمزگان از موقعيت جغرافيايي بسيار خوبي برخوردار است و اجراي هر چه سريعتر توسعه هاي اين شرکت در راستاي ايجاد ارزش افزوده بيشتر بسيار تأثير گذار مي باشد.

وی تصريح کرد: ايمني، آموزش و ارتقاي سطح دانش نيروي انساني در فولاد هرمزگان و بطور کلي در گروه فولاد مبارکه از اولويت هاي بسيار مهم مي باشد که اميد است با تلاش و کوشش هر چه بيشتر کارکنان فولاد هرمزگان در سال جاري اين اصل نيز به خوبي در سازمان اجرا گردد.

رييس هيئت مديره فولاد هرمزگان در ادامه با اشاره به توليد سال گذشته اين شرکت گفت: توليد آهن اسفنجي در فولاد هرمزگان نسبت به سال گذشته ۴۵٫۵ درصد و توليد تختال نيز به ميزان ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

دکتر سميعي نژاد بزرگترين مشکل فرا روي توسعه فولاد هرمزگان را تأمين مواد اوليه بيان کرد و گفت: سال گذشته با اين مشکل روبرو بوديم لذا براي رفع قطعي اين چالش نياز است مسئولان استان و بخصوص نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي با جديت بيشتري وارد ميدان شده و معادني را در داخل استان و یا دیگر نقاط کشور براي تأمين مواد اوليه مورد نياز اين شرکت را به بهره برداري برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۴۰۰ ميليارد تومان براي تكميل و روي خط قرار گرفتن فولاد هرمزگان سرمايه گذاري شده است لذا به دليل شرايط ارتباطي و حمل و نقل، دسترسي به آبهاي آزاد جهت صادرات و استفاده از منابع آبي جهت استفاده در كارخانه از جمله مزايايي است که مي طلبد مسئولين در جهت تأمين مواد اوليه و افزايش توليد در فولاد هرمزگان پيگيري لازم را مبذول فرمايند.

 

شرکت فولادهرمزگان بعنوان پیشرفته ترین کارخانه فولاد کشور و در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس، در دی ماه ۱۳۹۰با حضور ریاست جمهوری بصورت رسمی به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : 1001