مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر 2 هزار هکتار یک محیط‌بان منطقه را تحت کنترل دارد که میانگین کشوری 6 هزار هکتار به ازای هر نفر محیط بان است و در هرمزگان هر محیط‌بان 20 هزار هکتار از مناطق را تحت کنترل دارد.

به گزارش دلفین، «حبیب مسیحی تازیانی» در همایش روز جهانی محیط زیست در هرمزگان که در سالن همایش های مهر پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد، ضمن تاکید بر شعار امسال روز محیط زیست مبنی بر «کاهش آلاینده ها و پسماند، آسمان آبی،زمین سبز» گفت: حفاظت از محیط زیست موضوع کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن همه باهم تلاش کنیم.

وی افزود: از ۳۰۰۰ محیط بانی که در سطح کشور فعالیت دارند، ۱۴۰ نفر از آنان در راه حفاظت از محیط زیست شهید شدند.

مسیحی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‎های استان، توضیح داد: استان هرمزگان از تنوع زیستی در حوزه های گیاهی و جانوری ناشی از اکوسیستم های خشکی و آبی برخوردار است.

وی تشریح کرد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر ۲ هزار هکتار یک محیط بان منطقه را تحت کنترل دارد اما در حال حاضر میانگین کشوری ۶ هزار هکتار به ازای هر نفر محیط بان است، حال آن که در هرمزگان هر محیط بان ۲۰ هزار هکتار از مناطق را تحت کنترل دارد.

مسیحی با اشاره به دمای هوا و احتمال آتش سوزی در برخی مناطق، گفت: بارش های اخیر سبب سرسبزی و رویش علف ها شده که آتش سوزی در مناطق از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه شود زیرا افزایش درجه حرارت سبب مستعد شدن مناطق به آتش سوزی است.

وی گفت: از هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب فاضلاب تصفیه شده، میزان ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در روز مربوط به شهر بندر عباس است.

مسیحی اذعان کرد: میزان فاضلاب انسانی تولید شده در استان با توجه به جمعیت ثبت شده آمارنامه سال ۹۵ و با احتساب مصرف ۲۰۰ لیتر در روز برای هر نفر، حدود ۳۵۵ هزار متر مکعب در روز است.

گفتنی است در پایان این مراسم در قالب تفاهم نامه ای مقرر شد تا به مدت دو سال شرکت نفت ستاره خلیج فارس حامی منطقه حفاظت شده گنو باشد.