رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی عامل مزاحمت در فضای مجازی خبر داد و گفت: شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای تسوبه حساب شخصی و حل مشکلات روزمره نیست.

به گزارش دلفین، «علی اصغر افتخاری» رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، گفت: با مراجعه یک خانم از شهروندان بندرعباسی مبنی بر اینکه شخصی در فضای مجازی برای شاکی ایجاد مزاحمت کرده ،پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به مزاحمت کرده است، تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که متهم ضمن ایجاد مزاحمت با بیان اعمالی خلاف حقیقت قصد برهم زدن زندگی خانوادگی وی را داشته است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: در ادامه با انجام اقدامات کارشناسی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی در ادامه بیان کرد: در بازجویی بعمل آمده، متهم بیان داشت که شوهر شاکیه مدتی بود اینجانب را فریب و به بنده پیشنهاد ازدواج داده بود در صورتی که بنده اصلا خبر دار نبودم که ایشان ازدواج کرده است و مدتی با ایشان رابطه دوستانه داشتم تا اینکه متوجه شدم متاهل می باشد.

سرهنگ افتخاری ضمن تاکید بر اینکه هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مطابق قانون جرائم رایانه‌ای‌، جرم محسوب می شود، گفت: شبکه های اجتماعی و اینترنت مکان مناسبی برای تسوبه حساب های شخصی نیست.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

  • نویسنده : 1007