مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از رشد 60 درصدی فروش این شرکت خبرداد.

به گزارش دلفین، «فرزاد ارزانی» مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: این شرکت فولادی توانسته است در ۳ ماه نخست امسال ۳۸۵۰۰۰ هزار تن تولید داشته باشد و رشد سه دهم درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای خود رقم بزند.

وی افزود: امسال قرار است به تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال برسیم که ۹۶۰ هزار تن آن را به بازارهای صادراتی و ۵۴۰ هزار تن را نیز به بازار داخل اختصاص ‌می‌دهیم.

ارزانی گفت: در سه ماه نخست سال ۹۸ فولاد هرمزگان موفق شده است ۳۸۵ هزار تن تختال تولید داشته باشد.

وی افزود: این شرکت در این مدت ۱۹۸ هزار تن را به بازارهای صادراتی و ۲۲۶ هزار تن را به بازار داخل اختصاص داده است که مطابق با اهداف از پیش تعیین شده، برنامه های مورد نظر در این ۳ ماه محقق شده است.

ارزانی در ادامه گفت: اگر میزان رشد مقادیر فروش ۳ماه ابتدایی سال جاری را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم، شاهد رشد ۱۹۶ درصدی در بازار داخل، پنج درصدی در بازار صادرات و در مجموع شاهد رشد ۶۰ درصد در میزان تناژ فروش فولاد هرمزگان هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد گفت: مواد اولیه ما در فولاد هرمزگان گندله است و این مواد را از بازار داخل و معادن کشور تامین می‌کنیم اما از آنجا که کارخانه‌های گندله مجوز صادرات دارند و اقدام به صادرات می‌کنند، کارخانه‌هایی که گندله نیاز دارند برای تامین نیاز خود دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۴ باید به تولید ۵۵ میلیون تن در سطح کشور برسیم، بهترین مکان برای توسعه‌های فولاد کشور کنار دریا است و یکی از بهترین مکان‌ها برای توسعه صنعت فولاد ایران، استان هرمزگان خواهد بود.

  • نویسنده : 1007