معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از هدف گذاری برای نیل به 30 هزار فرصت شغلی جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش دلفین، «ایرج حیدری» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال گفت: دستگاه های اجرایی با جدیت در حوزه اشتغال و جامعه‌ی بانوان با اعتباراتی که در اختیار دارند برای حل مشکلات این حوزه تلاش کنند چرا که هدف ما ایجاد اشتغال در هرمزگان است.

وی گفت: سیاست دوم استانداری ایجاد فرصت‌های جدید شغلی است که ۳۰ هزار شغل برای سال ۹۸ هدف‌گذاری شده و برای این کار باید جلسات مستمر اشتغال برگزار شود.

حیدری تصریح کرد: از این تعداد ۵۰۰ نفر در آموزش فنی و حرفه ای مشغول هستند،۳۰۰ نفر در شهرداری ها فعالیت می کنند، ۱۰۰ نفر سازمان در منابع طبیعی مشغول به فعالیت هستند. هزار نفر در منطقه ویژه کشتی سازی فعالیت دارند و ۱۰۰ نفر نیز جذب اداره کل فرهنگ و ارشاد شده اند.

وی اضافه کرد: منافع دستگاه ها تنها در خود آن مجموعه تحقق نخواهد یافت بلکه باید ارتباط با دستگاه‌های اجرایی دیگر را برای رسیدن به اهداف سازمانی و ظرفیت ها در حوزه ی اشتغال افزایش دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  در خصوص ایجاد فرهنگ اشتغال افزود: دانشجویان ما در تمام مقاطع تحصیلی باید بدانند که ورود به دانشگاه برای دستیابی به فهم علم و دانش است و کسی که دنبال شغل است باید در زمینه مربوط به اشتغال به یادگیری رشته‌های فنی بپردازد.

وی در پایان گفت: باید طرح های معطل مانده هر چه سریع تر بررسی و مشکلات مرتبط با بانک های عامل مرتفع شود و تا پایان هفته آینده بانک‌ها باید مبالغ پرداختی خود را در بحث مشاغل خانگی به حداکثر برسانند.

  • نویسنده : 1007