قیمت هر اونس طلا امروز با دو دهم درصد افزایش به ۱۴۱۷ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش دلفین و به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال آمریکا هستند که می‌تواند بر سیاست پولی آینده فدرال رزرو تاثیرگذار باشد، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت هفتمین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با دو دهم درصد افزایش به ۱۴۱۷ دلار و ۸۱ سنت رسید، قیمت فلز زرد از ابتدای هفته گذشته تاکنون ۶ دهم درصد رشد داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با یک دهم درصد کاهش به ۱۴۱۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: امشب یک آمار مهم برای اقتصاد جهانی منتشر می‌شود و آن آمار اشتغال آمریکا است. اگر این آمارها ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، شاهد تقویت بیشتر قیمت طلا خواهیم بود، زیرا آمار ضعیف بخش اشتغال، احتمال کاهش نرخ بهره را بالاتر می‌برد.

همه نگاه ها متوجه گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا است که اواخر امروز منتشر خواهد شد. اقتصاددانان انتظار دارند تعداد فرصت های شغلی در ماه ژوئن ۱۶۰ هزار مورد افزایش یافته است.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نیز روزهای ۳۰ و ۳۱ جولای برگزار خواهد شد و تحلیلگران انتشار دارند در این نشست نرخ بهره ۲۵ واحد کاهش یابد.

فدرال رزرو آمریکا تنها بانک مرکزی جهان نیست که در حال توسل جستن به سیاست های پولی انبساطی است. بانک مرکزی استرالیا هم از ماه ژوئن نرخ بهره را ۵۰ واحد کاهش داده و امکان کاهش مجدد نرخ بهره تا پایان سال را نیز رد نکرده است.

چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی و افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا نسبت به اوایل ماه می، بیش از ۱۲ درصد یعنی ۱۵۰ دلار افزایش یابد.

  • نویسنده : 1007