زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین، حوالی مسجدسلیمان در خوزستان را لرزاند.

به گزارش دلفین، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز (۱۷ تیر ماه) زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان را لرزاند. این زلزله در فاصله ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه در استان خوزستان رخ داده است.

به نقل از فرماندار مسجد سلیمان محل دقیق زمین لرزه منطقه گلگیر در ۴۵ کیلومتری مسجد سلیمان اعلام شده است.

«حجت الاسلام حیدر حجتی نیا» فرماندار مسجد سلیمان افزود: ستاد مدیریت بحران در شهرستان مسجد سلیمان تشکیل شده و از شهروندان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی در محیط‌های باز و خارج از منازل به سر ببرند.

رئیس روابط عمومی نفت و گاز مسجدسلیمان نیز در خصوص وقوع زلزله در این شهر اظهار کرد: خوشبختانه هیچ آسیب و خسارتی به تأسیسات نفتی در مسجدسلیمان وارد نشده است.

قاسم صالحی گفت: بررسی‌های کاملی از واحدهای علمیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام گرفته و خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: گاز ترش را در شهرستان قطع کرده‌ایم تا مشکلی در این زمینه نیز برای شهروندان به وجود نیاید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام آماده باش تمامی دستگاه‌های امدادی در پی زلزله مسجد سلیمان از مرگ یک تن تا کنون خبر داد که علت مرگ، ترس ناشی از زمین لرزه اعلام شده است.

اسماعیل نجار با بیان این که تیم‌های ارزیاب دقایقی پس از زلزله به مناطق متأثر از زمین لزره اعزام شدند گفت: برابر گزارش‌های اولیه تا کنون ۴۰ تن در پی این زمین لزره مصدوم شدند که بیش از نیمی از آنان خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کرده‌اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست.

  • نویسنده : 1008