از ابتدای سال تاکنون هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای صنعتی از قشم به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش دلفین، «محمد مهدی برنجی» مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این مدت سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالا به سرزمین اصلی صادر شده است.

برنجی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ میلیون دلار کالا به قشم وارد شد که ۱۲ میلیون دلار آن شامل کالای سرمایه‌ای از جمله تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ای بود.

وی گفت: پارسال در مجموع ۳۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور و ۱۸ میلیون دلار کالا به سرزمین اصلی صادر و ۴۳ میلیون دلار کالا از خارج کشور به جزیره قشم وارد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شمش، سرب و روی، سیمان و کلینکر، ماهی خشک، عطر و ادکلن کالا‌هایی هستند که از جزیره قشم به مقصد کشور‌هایی مانند ویتنام، امارات متحده عربی و عمان صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای صنعتی از قشم به خارج از کشور صادر شده است.

برنجی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۵ مجوز فعالیت صنعتی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت محصولات غذایی و آشامیدنی، پوشاک، محصولات شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری و … صادر شده است.

وی گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرک صنعتی تولای قشم اختصاص داده شده که برای تامین گاز، فیبر نوری و آسفالت در نظر گرفته شده است.

برنجی افزود: در این شهرک لوله کشی گاز انجام شده است و در ۱۰ روز آینده، گاز به شبکه تزریق و آزمایش‌ها انجام می‌شود و در صورت موفقیت آزمایش، طرح روکش آسفالت مسیر‌های شهرک نیز آغاز می‌شود.

شهرک تولا هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد و چهار هزار و ۲۰۰ قطعه صنعتی در آن پیش بینی شده است.

  • نویسنده : 1007