استاندار هرمزگان همچنان در حضور مدیرانی که خودشان بر جای‌جای این استان اشراف کافی دارند، ظرفیت های هرمزگان را متذکر می شود و مشخص نیست مخاطب این جملات چه کسانی هستند.

به گزارش دلفین، «فریدون همتی» صبح امروز در شورای اداری هرمزگان گفت: خودباوری در بخش اقتصادی داریم و در مسیر اقتصاد مقاومتی در هرمزگان پیش می رویم.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه گردشگری هرمزگان بیان داشت: در گردشگری و در نیمه دوم سال هدف گذاری مان دستیابی به ۱۰ میلیون گردشگر است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در بخش کشاورزی و شیلات از شرایط و ظرفیت‌های ویژه ای برخورداریم و سالی دو نوبت می توانیم برداشت میگو داشته باشیم.

وی ظرفیت برداشت میگو در استان را ۲۰۰ هزار تن ذکر کرد و افزود: با تلاش می توانیم تا پایان دولت تدبیر و امید به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن دست یابیم.

همتی اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن بزرگترین صنایع را در هرمزگان داریم و وجود معادن بسیار غنی در استان موهبتی است که در حال اکتشاف منابع جدید هستیم.

وی گفت: ظرفیت ها را شناسایی می کنیم و هدف گذاری ما نیل به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد است.

وی در پایان تاکید کرد: با تلاش و کوشش مضاعف به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم و با تکیه بر توانمندی های داخلی می توانیم هم در خود استان و هم در حوزه های کشوری، صادرات را رونق بخشیم تا صادرات غیر نفتی را جایگزین صادرات نفتی کنیم.

با مرور صحبت های آقای استاندار در شورای اداری نمی توان تشخیص داد که مخاطب ایشان کیست؛ چرا که مدیران بخش های مختلف سال ها در هرمزگان فعالیت داشته اند و به خوبی با ظرفیت های حوزه های کاری خود آشنا هستند.

در این شرایط بیشتر از بر شمردن ظرفیت های هرمزگان، نیازمند برشمردن اقدامات عملی و برنامه های پیش رو هستیم.