معاون امور هماهنگی اقتصای استانداری هرمزگان گفت: تمام واحدهای تولیدی که درخواست تسهیلات داشته‌اند و در خواستشان مورد بررسی قرار گرفته است، می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل نسبت به دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.

به گزارش دلفین، «ایرج حیدری» معاون امور هماهنگی اقتصای استانداری هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با بیان این‌که نیاز نقدیندگی واحدهای تولیدی، در شرایط کنونی یکی از مواردی است که باید مدیران بانک‌ها به آن توجه کنند، گفت: تمام واحدهای تولیدی هرمزگان که درخواست تسهیلات داشته‌اند و درخواستشان در کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است، می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل نسبت به تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.

معاون امور هماهنگی اقتصای استانداری هرمزگان افزود: یارانه تسهیلات سرمایه در گردش یکی از مواردی است که این بنگاه‌ها در مراجعات خود به آن اشاره می‌کردند، که اکنون دولت این مهم را مسیر کرده است.

همچنین «خلیل قاسمی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان که در این نشست حضور داشت، با اشاره به این‌که یکی از الزامات واحدهای تولیدی، نقدینگی آن‌ها است، بیان کرد: در سال جاری با افزایش قیمت‌ مواد اولیه، حقوق و دستمرد و سایر موارد در بنگاه‌های تولیدی، اولویت برای حمایت این بنگاه‌ها را پرداخت یارانه تسهیلات می‌توان اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در خصوص این موضوع خاطر نشان کرد: تسهیلات برای  واحدهای تولیدی تا سقف، ۳۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است، که درخواست این واحدها در کمیته کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و به بانک‌های عامل ارجاع داده شده و پس از اجرای تعهدات، یارانه مزبور پرداخت می‌شود.

وی در ادامه  بیان داشت: تاکنون ۱۰۸ متقاضی تسهیلات با مبلغ بالغ بر سه هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

شایان ذکر است در پایان جلسه به مشکلات یکی از واحدهای تولیدی پرداخته شده، که پس از بررسی مشکلات این واحد، جهت رفع تملیک صورت گرفته، دستورات لازم صادر شد.

  • نویسنده : 1008