20 هزار هرمزگانی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ترافیک را توسط کارشناسان پلیس راه در چهار ماهه نخست امسال فرا گرفتند.

به گزارش دلفین، « علی اسفندانی» رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک ، کاهش تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی با وسایل نقلیه موتوری و به منظور آگاه سازی عموم مردم نسبت به رعایت دقیق مقررات رانندگی و تشویق و ترغیب اقشار مختلف مردم به نظم‌پذیری کارشناسان پلیس‌راه برابر برنامه مستمر و زمانبندی شده با حضور در مدارس حاشیه راه‌ها، مساجد محلات و روستا ضمن برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی مقررات راهنمایی و رانندگی را به مخاطبان آموزش می‌دهند.

علی اسفندانی افزود: در این رابطه کارشناسان پلیس‌راه استان در چهار ماهه نخست امسال ۱۸۳ جلسه در سطح مدارس، ۳۱۵ جلسه و کلاس اموزشی در مساجد ۲۴۵ جلسه در ناوگان باربری و ۳۰۶ جلسه در ناوگان مسافربری برگزار و ضمن ارایه توصیه های اموزشی و پیشگیرانه، در بحث مقررات رانندگی و ترافیک آموزش‌های لازم را ارائه کرده‌اند.

وی در ادامه تعداد جلسات و کلاس‌های تشکیل شده توسط کارشناسان پلیس‌راه برای رانندگان ادارات و سازمان ها را ۱۳۶ جلسه و تعداد جلسات آموزشی کارشناسان تصادفات ۱۳۹ جلسه عنوان کرد و گفت: کارشناسان مراقبین راه‌ها نیز در مدت یاد شده ۱۴۱ جلسه و اخطاریه نویسان پلیس راه ۱۴۵ جلسه آموزشی در سطح استان برگزار کرده‌اند.

سرهنگ اسفندانی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در سطح مدارس مقاطع مختلف تحصیلی هفت هزار و ۳۹ نفر، در مساجد هشت هزار و ۶۴۷نفر ، ناوگان باربری سه هزار و ۳۹۸نفر، ناوگان مسافربری سه هزار و ۶۰۰ نفر، رانندگان سازمان ها و ادارات ۹۱۲ نفر و نفرات آموزش دیده توسط کارشناسان اخطاریه نویس هزارو ۵۰۰نفر و افسران نگهبان ۱۴۱ نفر و سایر ۸۱۱ نفر عنوان کرد.

رئیس پلیس راه  هرمزگان مجموع اقدامات، جلسات و کلاس‌های آموزشی انجام شده توسط کارشناسان پلیس‌راه در مدارس، مساجد، سازمان‌ها و ناوگان‌های مسافر بری در مدت یاد شده را هزار و ۷۷۶ جلسه و تعداد کل مخاطبان آموزش دیده ۲۸ هزار و ۲۴۵ نفر عنوان کرده و اظهار داشت: برنامه جلسات و کلاس های آموزشی و پیشگیرانه کارشناسان پلیس راه به صورت مستمر، منظم و روزانه تا پایان سال برای اقشار مختلف مردم استان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : 1007