معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: از محل درآمد سازمان اوقاف و امور خیریه استان، به نیت مراسمات عزاداری امام حسین (ع) از 250 هیئت عاشقان امام در سرار هرمزگان حمایت می‌شود.

به گزارش دلفین، «حجت الاسلام و المسلمین مصطفی آزادی» معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح برنامه‌های این سازمان برای ایام سوگواری ماه محرم، با اشاره به عظمت واقعه عاشورا، عنوان کرد: خیمه‌های معرفت از یکم تا دوازدهم محرم علم می‌شود که در این طرح ۶۰ مبلغ از استلان قم اعزام شده و مابقی از مبلغین استانی هستند.
وی در تشریح برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی، عنوان کرد: طرح لبیک یا حسین در پنج بقعه، طرح شیرخوارگان حسینی، برنامه‌های احلی من العسل ( با همکاری آموزش و پرورش)، ویژه برنامه تاسوعا و عاشورا، اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا، برنامه شام غریبان و رهروان زینبی از جمله طرح‌هایی هستند که در دهه محرم پوشش داده خواهند شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اضافه کرد: مراسم تاسوعا امامزاده سید محمد و امیر نظام الدین شهرستان حاجی آباد، شام غریبان امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس و مراسم هفتم محرم شاه قطب الدین حیدر(ع) شهرستان رودان به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین آزادی با اشاره به طرح بصیرت عاشورایی افزود: این طرح در دو بقعه از بقاع متبرکه ( امامزاده سید مظفر(ع) و امامزاده سید سلطان محمد(ع) ) در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: وقف، خانواده و پاسخگویی به شبهات و…، از جمله غرفه‌هایی است که در طرح معرفت راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: در ۴۵ بقعه از استان هرمزگان طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: سال ۹۷ از محل اعتبارات دولتی ۳۳ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال به ۱۰ بقعه متبرکه و ۱۷۰ مسجد استان هرمزگان کمک شد.
وی در پایان افزود: از محل درآمد سازمان اوقاف و امور خیریه استان، با نیت عزاداری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) از ۲۵۰ هیئت عاشقان امام در سراسر هرمزگان حمایت می‌شود.

  • نویسنده : 1008