استاندار هرمزگان به ظرفیتهای بالای استان در بخش صید و صیادی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: تعاونی های استان در این زمینه ورود کنند.

به گزارش دلفین، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان در با دیدار تعاونگران افزود: زیر ساخت‌های لازم در این بخش‌ها فراهم شده و انتظار می‌رود تعاونی‌ها با ورود به این بخش‌ها، در تولید و اشتغال و رونق اقتصادی کمک کنند.

وی بیان داشت: تعاونی‌های موجود و جدید در تولید پرورش ماهی در قفس و میگو فعال شوند و همچنین با تشکیل تعاونی‌های مرتبط، زنجیره تولید این بخش‌ها را تکمیل کنند که با این امر برای افراد جویای  شغل ایجاد و ارزآوری می‌شود.

همتی اظهارداشت: در بخش کشاورزی برای ایجاد گلخانه پنج هزار هکتار زمین هدف‌گذاری شده و در دریا نیز نقاطی با توانایی تولید ۱۵۰ هزارتن ماهی شناسایی شده که با فعالیت تعاونی‌ها در این بخش‌ها، میزان اشتغالی بوجود می‌آید که در صنایع و پتروشیمی امکان آن وجود ندارد.

وی خواستار پشتیبانی از مشاغل خرد و کوچک در قالب تعاونی ها شد و همچنین بر ساماندهی تعاونی‌های مرزنشین و مسکن مهر تاکید کرد.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها گفت: توزیع ثروت یکی از مزایای بر جسته تعاونی‌ها است و تعاونی‌ها باید با تجمیع سرمایه‌های خرد در تولید و اقتصاد نقش خود را نشان دهند.

وی اظهارداشت: اتاق تعاون و اداره کل در کنار هم در سازماندهی، آموزش و حل مشکلات تعاونی‌ها تلاش کنند.

همتی افزود: اتاق تعاون فعالیت‌های خوبی در حوزه تعاون انجام داده و با برون سپاری بخشی از کارها به اتاق، انتظار می‌رود که اداره کل تعاون و کار استان نیز در تقویت اتاق تعاون که از بدنه اداره است، همفکری و همکاری کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز با اشاره به ظرفیتهای استان گفت: حضور تعاونی‌ها می تواند حلقه واسطه بین این مزایا با تولید و اشتغال باشد.

هادی ابراهیمی افزود: ما با توسعه تعاونی ها در زمینه های مختلف تلاش داریم سهم مردم را از درآمد افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: با این رویکرد در ذیل فعالیت‌های کلان اقتصادی سعی داریم با توسعه تعاونی‌ها، زمینه ایجاد اشتغال و کاهش فقر را دنبال کنیم.

وی گفت: از ظرفیت اتاق تعاون برای توسعه استان استفاده می‌شود.

در این دیدار، مسائل و خواسته‌های تعاونی‌های بخش‌های مختلف مطرح و استاندار دستور پیگیری آنها را داد.

  • نویسنده : 1007