نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص چشم‌انداز قیمت‌ها تا پایان شهریور ماه گفت: انتظار ما این است که قیمت طلا تا پایان ماه روند آرام و حتی روبه کاهشی در پیش داشته باشد.

به گزارش دلفین و به نقل از اقتصاد آنلاین، «محمد کشتی آرای» نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص چشم‌انداز قیمت‌ها تا پایان شهریور ماه گفت: انتظار ما این است که قیمت طلا تا پایان ماه روند آرام و حتی روبه کاهشی در پیش داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش بهای اونس جهانی اظهار کرد: با توجه به افت قیمت طلای جهانی و کاهش تنش‌های سیاسی، انتظار ما این است که طلای داخلی نیز با روند فعلی و حتی به سمت کاهشی شدن حرکت کند.

این فعال حوزه طلا همچنین به قانون اخذ مالیات از طلافروشان اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ حدود دو هزار و ۲۵۰ واحد صنفی به مرحله ورشکستگی و تعطیلی رسیدند و در پنج ماهه نخست امسال نیز ۲۰۴ طلا فروشی در تهران تعطیل شدند که یکی از مهمترین دلایل این اتفاق اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنف طلا است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران توصیه کرد: پیشنهاد ما این است که مردم به جای خرید طلای آب شده و اینترنتی از واحد‌های صنفی که پروانه کسب دارند خرید کنند.

  • نویسنده : 1008