در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان آرش رضایی به عنوان مدیر برتر در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه بافت فرسوده و شهری تقدیر شد.

به گزارش دلفین، «آرش رضایی» مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با تاکید بر لزوم بازآفرینی و توسعه همه جانبه بافت‌های فرسوده بیان کرد: لازمه توسعه شهری برخورداری شهروندان از امکانات شهری و اماکن ارائه خدمات دستگاه های امدادرسان و انتظامی برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان است لذا توجه به بافت‌های فرسوده و ناكارآمد شهری با هدف جلوگيري از حاشيه نشينی شهرها و آسيب‌های اجتماعی لازم است.

رضایی با اشاره به این‌که دستیابی به این اهداف زمانی امکان پذیر است که بستر شهری برای فعالیت و خدمات این سازمان ها آماده باشد، تاکید کرد: بازآفريني شهری اقدامی جامع و يكپارچه برای حل مشكلات شهری در محلات، هدف عمليات است كه در نهايت به يك پيشرفت پايداری اقتصادی، كالبدی، اجتماعی و محيطی خواهد انجاميد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در شهر بندرعباس نيز اين اقدام جامع در محله چاهستانی‌ها به عنوان محله هدف پايلوت با شدت وحدت از سال ۹۶ شروع و در حال حاضر پيشرفت چشمگير و قابل توجهی داشته است به گونه ای كه پلاك‌های در مسيرهای درونی محله (۲۴ متری، ۲۰ متری و ۱۶ متری) تخريب، معابر بازگشايی و در مرحله اجرای لايه‌های آسفالت و معابر ۲۰ متری و ۱۶ متری در مرحله توافق، تملك و قسمتی در مرحله تخريب است.

وی افزود : برخی توافقات جهت اسكان در شهرك پيامبر اعظم (مسكن مهر) صورت پذيرفته است. جهت رفاه اين ساكنين پروژه‌های محرك توسعه شامل مركز سلامت و ايستگاه آتش نشانی در محله چاهستانی‌ها توسط شركت بازآفرينی شهری ايران در حال احداث است. در ادامه همین روند شهرك توحيد نيز به عنوان محله هدف بعديی برنامه‌ها در حال انجام است.

رضایی گفت: ساير شهرها نيز از اين توسعه مستثني نبوده و همچون بندرعباس سير طريق کرده اند.

گفتنی است؛ بندر کنگ، حاجی آباد و ميناب در اين مسير، پيشرفت فيزيكی بهتری داشته‌اند.

رضایی خاطر نشان کرد : در نهايت امر، هدف از اجرای سياست‌های تدوين شده در اقدام بازآفرينی شهری، ارتقاء شرايط كيفی زندگی در سكونتگاه‌ها از طريق ايمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زيرساخت‌های شهری، تأمين خدمات شهري مورد نياز، آموزش ساكنان، ايجاد فرصت‌های شغلی در مقياس‌های محله و فرا محله، تقويت نهادهای مديريت محلی و دفاتر خدمات محله‌ای مردم نهاد است.

گفتنی است، که مراسم تقدیر و تجلیل از دستگاه‌های برتر با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

  • نویسنده : 1007