رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان گفت: آبان ماه سال جاری اولین المپیاد ورزش‌های همگانی را از جاسک تا گاوبندی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «کیانوش جهانبخش» رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه باید ورزش همگانی را جدی بگیریم، اذعان داشت: ورزش های همگانی قادر است بسیاری از بحران‌ها از جمله اعتیاد، طلاق و … را حل کند و انسان با تحرک، می‌تواند در داشتن ذهن، جسم و روحی سالم تر، از زندگی شادتری برخوردار شود.

کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه هیئت ورزش‌های همگانی در اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان قرار داشته و دارد، اظهار کرد: از همکاری تمام مسئولان در سطح استان به جهت هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم جهت پیشبرد اهداف این هیئت قدردانی می‌کنم.

وی در خصوص اینکه یک کارمند ورزشکار پویاتر و فعال‌تر نسبت به سایر کارمندان است، تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک طرح پایش سلامت مدیران و کارکنان دولت را در برنامه خواهیم داشت چرا که سلامتی در ارتقا شغلی کارمندان تاثیر بیشتری دارد.

کیانوش جهانبخش با تاکید بر اینکه امکانات باشگاه‌های ورزشی باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد، ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی، باشگاه‌های ورزشی را که با پول بیت المال ایجاد کرده‌اند را تنها برای استفاده کارکنان خود اختصاص داده‌ که طی پیگیری‌هایی که از طریق استانداری داشته‌ایم سعی بر این داریم که تمام امکانات این باشگاه‌ها در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان با بیان اینکه طرح پایش سلامت مدیران و کارکنان دولت را در پیش داریم، گفت: آبان ماه امسال اولین المپیاد ورزش‌های همگانی را از جاسک تا گاوبندی برگزار خواهیم کرد.

کیانوش جهانبخش رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان، گفت: هیئت ورزش‌های همگانی در این استان یکی از باسوادترین هیئت‌ها در سطح کشور است و تمام فعالیت های این هیئت بر مبنای تخصص و علمی که دارند صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولیت‌های این هیئت به عهده زنان گذاشته شده، ادامه داد: اگر زنان ورزش را در زندگی خود نهادینه کنند می‌توانند در نهادینه کردن ورزش در خانواده کمک بزرگی داشته باشند.

جهانبخش با بیان اینکه ۷۰ درصد از مسئولیت کمیته‌های این هیئت بر عهده بانوان است، گفت: وقتی بانوان را به سمت مدیریتی در حوزه‌های ورزشی  منصوب می‌کنیم قطعا” میزان تأثیرگذاری آن را در کل جامعه می‌بینیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان اضافه کرد: ورزش همگانی با بیش از ۶۰ رشته ورزشی می‌تواند به‌ عنوان یک مهیا کننده‌ی اشتغال پایدار  در سطح جامعه عمل کند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان اذعان داشت: هیئت ورزش‌های همگانی در ۴ بخش فعالیت دارد، ۱)حوزه شناخت و ایجاد رشته‌های ورزشی ۲)روش‌های تمرینی در رشته‌های ورزشی ۳)اقشار: شامل بزرگسالان، کودکان و کارکنان دولت.. ۴)رشته‌های تفریحی.

وی از اعزام‌های مسابقات کشوری خبر داد و گفت: در رشته‌های پینت بال، فریزبی، یوگا، ایروبیک، امداد و نجات آتش‌نشانان به مسابقات کشوری اعزامی خواهیم داشت.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان هرمزگان از برگزاری اولین المپیاد ورزش‌های همگانی، از جاسک تا گاوبندی در آبان ماه سال جاری خبر داد، و گفت: کلیه برنامه‌های عملیاتی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس به عهده هیئت ورزش‌های همگانی است.

جهانبخش افزود: همایش ورزش‌های همگانی در بندرعباس، جناح، رویدر و جاسک، همراه با پخش زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۴۰۸ همایش ورزشی در ۶ ماه نخست سال جاری انجام شده است، تصریح کرد: اولین کارگاه ۱۹ مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد و در نظر داریم چهار دوره کارگاه آموزشی با همکاری آکادمی المپیک برگزار کینم.

جهانبخش در پایان با اشاره به اینکه منابع درآمدی ما از طریق جذب اسپانسرهای غیر نقدی و اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری  به‌اندازه  ۷ سال گذشته،  و مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان جذب اعتبار داشته‌ایم، ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده نیز متعلق به هیئت ورزش‌های همگانی است که تاکنون مبلغی دریافت نکرده‌ایم؛ بخش دیگری از درآمدها از کدهای اختصاصی خود مانند حق عضویت باشگاه‌های ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی و … است.

  • نویسنده : 1007