مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان از برپایی موکب اوقاف استان به نام موکب شهدای مدافع حرم به همراه استان‌های بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش دلفین، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدیان»، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان اظهار کرد: در بحث خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی استان‌ها دسته‌بندی شدند، همچنین امسال برای دومین سال موکبی در شلمچه با حضور سه استان برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه موکب اوقاف و امور خیریه این استان به همراه دو استان دیگر از ۱۹ مهرماه آماده پذیرایی از مردم هستند، گفت: از تاریخ ۲۳ مهرماه پخت غذا در این موکب آغاز می‌شود و در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده ارائه خدمت به زائران کربلا هستیم

وی با بیان اینکه احتمالاً این موکب چند روزی بعد از ایام اربعین هم برپاست، افزود: ۳۰ تخته فرش، سه تن خرما، یک کفی آب مدنی طبیعی و سایر نذورات مردم استان هرمزگان در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران آماده شده است.

حجت الاسلام مهدیان زمان فعالیت موکب اربعین شلمچه را از ۲۳ مهرماه تا دو روز بعد از اربعین اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ارائه خدمات کیفی، رفاهی، فرهنگی و ضروری در موکب ارائه می‌شود، روزانه ۶ نفر نیروی خادم افتخاری و قابل‌اعتماد در موکب‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به‌صورت داوطلب جهت خدمت‌دهی به زائران در موکب حضور دارند.

وی در پایان با بیان اینکه نذورات استان هرمزگان به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از طریق موقوفات و کمک‌های مردمی تهیه‌ شده است، گفت: ما در طول مسیر رودان ـ بندرعباس ـ پارسیان و بندرلنگه بخش‌هایی را مخصوص خدمات‌دهی به زائران امام حسین‌(ع) اختصاص داده‌ایم.

  • نویسنده : 1007