فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از اجرای بیش از230 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در این استان خبر داد.

به گزارش دلفین، سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، ظهر امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفر اظهار داشت: حضور میلیونی مردم شریف از سراسر ایران و دنیا در پیاده روی اربعین نشان از وحدت و همدلی و اخوت داشت و از همه مهم تر نشان داد که شعار هیهات من الذله یک اعتقاد عملی برای شیعیان است.

وی اصلی ترین هدف از قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: مسیر امام حسین(ع) مسیر امر به معروف و نهی از منکر است که بزرگترین فرائض است و همه فرائض در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای درمیان  دریا هستند.

سردار سالاری هفته بسیج دانش آموزی را یادآور رشاد‌ت‌های بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز قلمداد کرد و گفت: امار شهدای دانش آموز نشانگر این است که دانش آموزان ایران اسلامی در دانشگاه انسان ساز دفاع مقدس پله های ترقی را طی کردند و به بزرگترین مدارج علمی که رسیدن به وصل الی الله و شهادت است رسیده اند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان ۱۷۱ شهید دانش آموز را فدای اسلام و انقلاب کرده است، ابراز داشت: این دانش آموزان با الگو گرفتن از حضرت قاسم بن الحسن (ع) در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و مسیر صد ساله را در یک شب طی کردند و به سعادت ابدی رسیدند.

سالاری بیان کرد: در هفته بسیج دانش آموزی این توفیق را داریم که بیش از ۲۳۰ برنامه را با همکاری آموزش و پرورش در سراسر استان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه های هفته بسیج دانش آموزی شامل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، خدمات رسانی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا است.

سالاری اضافه کرد: در اولین روز از هفته بسیج دانش آموزی زنگ ایثار در تمام مدارس استان به صدا در خواهد آمد تا فراموش نکنیم که هر چه داریم خون بهای این شهدا عزیز و گرانقدر است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، اکران فیلم‌های دفاع مقدس در مدارس، برنامه‌های محرومیت زدایی، کاشت درخت، دیدار با نماینده ولی فقیه و مسؤولین استان و شهرستان‌ها و ارائه پیشنهادات دانش آموزان، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، برنامه فرهنگی نامه ای به شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز از دیگر برنامه‌ها در  هفته بسیج دانش آموزی است.

وی بیان کرد: مهم ترین برنامه حضور همگانی در راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان است که برای پرشور برگزار شدن آن هم برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های خیلی خوب که مورد استقبال دانش آموزان هم قرار گرفته است اردوهای راهیان نور است که امسال بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموز را بنا داریم به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان هم به راهیان نور دریایی اعزام می شوند.

  • نویسنده : 1007