با تاثیر موج ناپایدار بارشی در استان هرمزگان بارش باران طی ساعاتی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

به گزارش دلفین، امروز در هرمزگان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی می شود، با تاثیر موج ناپایدار بارشی در استان بارش باران طی ساعاتی رگبار و عدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

بنابر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، به تدریج  در اکثر نقاط افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود، از ساعات بعدازظهر و شب تاثیرات سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و غربی به صورت رگبار باران  گاهی با رعد وبرق خواهد بود.

توصیه می‌شود با توجه به تاثیرات قابل ملاحظه  سامانه بارشی در استان های همجوار شمالی و غربی، از تردد های غیر ضرور  جاده‌ای و تردد در حاشیه  رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

گفتنی است؛ این سامانه بارشی تا صبح دوشنبه در مناطق شرقی استان فعال خواهد بود و در این مناطق نیز طی ساعاتی قابل ملاحظه خواهد بود.

در مناطق دریایی، از ساعات بعدازظهر به تدریج وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی  گاه تا ۴۵ کیلومتر در ساعت، خواهیم  داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد، توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

از میزان سرعت باد روز دوشنبه در تنگه هرمز کاسته خواهد شد اما خلیج فارس نسبتا مواج خواهد بود.

طبق پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، از صبح دوشنبه شاهد کاهش دمای کمینه در استان به ویژه مناطق غربی خواهیم بود که تا روز چهارشنبه در اکثر نقاط استان ماندگار خواهد بود.

  • نویسنده : 1007