از لحاظ دمایی تا چهارشنبه کاهش نسبی دما در اکثر نقاط استان هرمزگان پیش‌بینی می‌شود و از روز پنج شنبه شاهد تاثیر سامانه بارشی جدیدی در استان خواهیم بود.

به گزارش دلفین، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، تا ساعات ظهر از میزان ابرناکی از مناطق شرقی استان کاسته شده و موج ناپایدار به طور کامل از استان خارج خواهد شد.

آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در مقایسه با روز گذشته از میزان سرعت باد در تنگه هرمز کاسته شده اما طی امروز مناطق جنوبی جزایر کیش و لاوان و نقاطی از دریای عمان همچنان با بادهای نسبتا شدید شمال غربی مواج خواهد بود.

طبق پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان، توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس با احتیاط صورت گیرد.

با تغییر سامانه های جوی و جایگیری سامانه پرفشار روی استان،صبح سه شنبه و چهارشنبه در محدوده تنگه هرمز و همچنین مناطق شرقی و مرکزی استان افزایش باد شمال شرقی (نعشی ) خواهیم داشت که سبب مواج شدن موقتی تنگه هرمز خواهد شد، توصیه می شود شناورهای سبک از تردد دریایی در ساعات صبح تا ظهر خودداری کنند.

شایان ذکر است؛ از روز پنجشنبه با توجه به تاثیر جریانات دریا به خشکی و وجود شرایط مناسب، شاهد تاثیر سامانه بارشی جدیدی در استان خواهیم بود که تا اوایل هفته آینده عمدتا در مناطق دریایی استان سبب ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه خواهد شد.

از لحاظ دمایی تا چهارشنبه کاهش نسبی دما در اکثر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

  • نویسنده : 1007