متخصص مغز و اعصاب بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم گفت: سکته مغزی از علل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سراسر جهان است و بیش از یک سوم مرگ‌های ناشی از سکته مغزی در کشورهای در حال توسعه رخ می‌دهد.

به گزارش دلفین، «آوا حمیدی» متخصص مغز و اعصاب بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم افزود: سکته یک شرایط بحرانی است و زمانی ایجاد می شود که جریان خون به مغز قطع شود، بدون جریان خون سلول های مغزی شروع به مردن می کنند؛ این اتفاق می تواند باعث ایجاد علائم جدی، ناتوانی های پایدار و یا حتی مرگ شود.

وی ضمن اشاره به علائم سکته های مغزی گفت: انواع مختلف سکته مغزی باعث ایجاد علائم مشابهی می شود، چون در همه ی آنها خون رسانی به بخشی از مغز متوقف شده است؛ تشخیص، مراقبت دقیق و برنامه ریزی شده برای کلیه بیماران دچار سکته حاد مغزی از جمله کنترل علائم حیاتی و مدیریت فشار خون، ارزیابی وضعیت بلع چ، تشخیص و انتقال به موقع به مرکز مجهز در درمان بیمار حائز اهمیت است.

کلاس آموزشی با همکاری واحد آموزش بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم، با حضور پزشکان بیمارستان، پزشکان مراکز خدمات جمع سلامت سطح شهرستان قشم پرسنل فوریتهای پزشکی و پرستاران بیمارستان با تدریس دکتر آوا حمیدی، متخص مغز اعصاب در سالن شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قشم برگزار شد.

  • نویسنده : 1007