سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مکاتبات لازم با شرکت‌های هواپیمایی کشور انجام شده که بر اساس آن بدون اینکه جریمه‌ای برای برگرداندن بلیط ها در نظر گرفته شود، پول مسافران به آنها برگشت داده شود.

به گزارش دلفین، «رضا جعفر زاده» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به اقدامات درباره مسئله شیوع کرونا در کشور توسط سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: وجه بلیط از هر نوع (چارتری و غیرچارتری) و از هر طریقی (از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و یا دفاتر مراکز الکترونیک) که تهیه شده باشد باید در صورت درخواست مسافران بدون دریافت وجه جریمه به آنها برگردانده شود.

وی افزود: در صورت پیشامد هرمشکلی در مسیر استرداد بلیط‌ها، مسافران می‌توانند به سایت شرکتی که از آن خریداری کرده اند یا سایت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه و از آن طریق پیگیر مشکل خود شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: همچنین شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند که همه اطلاعات در مورد تأخیر یا کنسلی پرواز یا هر گونه تغییرات دیگر را به مسافران خود اطلاع دهند.

جعفرزاده در مورد صحت اخباری که پیرامون سفر مردم به مناطق گرم کشور همچون کیش و جنوب کشور منتشر شده است، گفت: اینکه مردم تصمیم بگیرند به کیش یا هر نقطه دیگری از کشور سفر کنند را نمی‌توان، تشریح کرد زیرا تصمیم مردم است.

وی در مورد اقدامات این سازمان برای ضدعفونی، انجام اقدامات بهداشتی و تشخیص مسافران مشکوک به بیماری کرونا، اعلام کرد: در این شرایط محور اصلی برای اقداماتی که باید انجام شود، وزارت بهداشت است. توصیه‌ها، دستورالعمل‌ها و … باید ازاین وزاتخانه صادر شود و بقیه بخش‌ها باید همکاری لازم داشته باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه قم فرودگاه ندارد، گفت: در فرودگاه‌های بین المللی کشور بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اقدامات پیشگیرانه همچنان در حال پیگیری و انجام است، هرچه که وزارت بهداشت توصیه کند، انجام می‌شود.

جعفرزاده درباره هرگونه تغییرات احتمالی در قیمت بلیط هواپیما، اظهار کرد: هیچ تغییر و افزایش قیمتی در مورد بلیط هواپیماها مطرح نیست/ایمنا

  • نویسنده : 1007