آغاز به کار مشاغل غیر پر خطر مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت به منظور مقابله با کرونا شد.

به گزارش دلفین، بنا بر اطلاعیه شماره چهار کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا، اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت‌ نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌ گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

درصورت تمایل اصناف، آغاز به کار مشاغل غیر پر خطر مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فروردین در استان های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران ذکر شده است و موارد زیر به اطلاع عموم می‌رسد:

برای  شروع  فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله‌ گذاری هوشمند، همه واحد های صنفی از صبح جمعه ۲۲ فروردین ماه می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir  به منظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تاييد تعهد نامه به صورت الكترونيكي برای التزام به رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت‌ نام کنند.

دستورالعمل‌های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان کلیه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا در سامانه: http://markazsalamat.behdasht.gov.ir دردسترس عموم اصناف و مردم است.

فعاليت‌های صنفی كه از بدو شروع بحران بيماری كرونا به دليل شرايط محيطی و تجمع جمعيت در آن واحد ها فعاليت‌های پرخطر اعلام و تعطيل شده ‌اند تا اعلام عادی شدن شرايط از طرف وزارت بهداشت كماكان تعطيل اعلام می شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت فعاليت های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرايشگاه های مردانه و زنانه، رستوران ‌ها، تالار پذيرايي و سالن مراسم، مراكز بازی، تفريحی، گيم نت، قهوه‌خانه ها، چایخانه ها و تريا، اماكن اقامتی، هتل ‌ها، استخر، سونا، ماساژ، باشگاه‌های بدنسازی و ورزشي، سینماها، جشنواره ها و نمایشگا های هنری و فرهنگی است.

  • نویسنده : 1005