مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، گفت: در فاضلاب های صنعتی مورد خاصی از آلوگی وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان در نشست خبری روز زمین پاک در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه ویروس کرونا به تمام حوزه های زندگی بشریت آسیب جدی وارد ساخته است، اذعان داشت: کرونا علاوه بر اقتصاد معیشتی مردم باعث شکل‌گیری فرهنگ جدیدی برای مقابله با این بیماری ایجاد کرده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه حجم آلودگی در بسیاری از شهرهای استان هرمزگان به حد استاندارد رسیده است، افزود: خوشبختانه کاهش چشمگیر ترددهای درون شهری و برون شهری باعث کم شدن آلودگی در سطح شهر شده است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اعلام شعار امسال روز جهانی زمین پاک می باشد، ادامه داد: استان هرمزگان با وسعت ۷ میلیون هکتار جز هشتمین استان پهناور کشور به شمار می رود.

حبیب مسیحی تازیانی در ادامه عنوان کرد: به دنبال محقق شدن بودجه، دستگاه های پایش را به صورت آنلاین در شرق و غرب استان هرمزگان نصب و راه اندازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بحث ریزگردها اقدامات موثری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طی سال ۹۸ به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات پایش، موفق نشدیم پایش مناسبی را در اقصی نقاط استان هرمزگان داشته باشیم اما خوشبختانه با نصب و راه اندازی دستگاه های پایش ریزگردها در میناب و بندر لنگه در آینده نزدیک پایش های بسیار دقیق و موثرتری خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول هرگونه دستکاری در زمین و تغییر رطوبت خاک می تواند به بروز ریزگرد منجر شود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با تشریح اینکه ۴۴ نمونه پایش را در سواحل بندرعباس انجام داده ایم که بعد از اتمام موضوع توسط این سازمان، نتایج در اختیار استانداری و فرمانداری بندرعباس قرارداده شده است، اظهار کرد: اعلام نتایج و انتشار آن به عهده استانداری هرمزگان و فرمانداری بندرعباس است.

بنا بر اظهارات مسیحی تازیانی در مناطق هشتگانه شهر بندرعباس، دو منطقه به صورت پایدار پاک بوده است.

وی با بیان اینکه در سه نقطه از ساحل شهر بندرعباس شاهد آلودگی پایدار هستیم، گفت: در فاضلاب های صنعتی مورد خاصی از آلوگی وجود نداشته است.

مسیحی تازیانی با اعلام این خبر که در حال تامین اعتبار برای تاسیس مرکز پایش مجهز و آنلاین در منطقه صنایع غرب هستیم، افزود: برای تاسیس این مرکز پایش نیاز به تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیار ریال وجود دارد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با گله مندی از این موضوع که بار آلایندگی نیروگاه برق بندرعباس تاکنون کاهش نیافته است، اذعان داشت: نیروگاه برق بندرعباس از جمله مکان هایی است که بار آلایندگی بسیار زیادی را دارد و با پیگیری های لازم امید داریم طی سال جاری با تامین سوخت گاز برای این نیروگاه شاهد کاهش آلایندگی در این واحد صنعتی باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه به واحدهای آلاینده تسهیلاتی نیز تعلق گرفت، تصریح کرد: در ۹ ماه نخست سال گذشته ۱۰ واحد صنعتی آلاینده را به استانداری و فرمانداری معرفی کردیم تا هر چه سریعتر در رفع آلایندگی ها اقدامات لازم را انجام دهند.

  • نویسنده : 1007