نایب رییس اول کمیسیون عمران در مجلس، گفت: اقدام اساسی برای طرح ملی مسکن از سوی دولت انجام نشده است لذا با توجه به افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

به گزارش دلفین، علیم یار محمدی نایب رییس اول کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن و تأثیر این طرح در مدیریت بازار، اظهار داشت: تا اوایل سال ۹۹ باید ۵۰۰ هزار واحد مسکن احداث می شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه به گفته کارشناسان تعداد ۴ میلیون واحد مسکن در کشور کم است که باید مورد آمایش قرار گیرد، ادامه داد: تا زمانی که ساخت و ساز ها در این طرح بی نتیجه باقی بماند تاثیری در روند مدیریت بازار اتفاق نخواهد افتاد.

نایب رییس اول کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه متاسفانه تا این لحظه اقدام اساسی برای طرح ملی مسکن از سوی دولت انجام نشده است، گفت: با توجه به افزایش تقاضا و عرضه کم انتظار می رود که شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

یارمحمدی با اشاره به فعالیت کمیسیون عمران در بررسی طرح ملی مسکن، تصریح کرد: در کمیسیون عمران شاهد تشکیل کارگروه مسکن با حضور کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و بنگاه های معاملاتی بودیم که مسائل مربوط به طرح ملی مسکن را به صورت مرتب پیگیری می کردند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن طرح ملی مسکن نیازمند یک مشارکت و عزم ملی است، اظهار کرد: در دولت هشتم و نهم هرچند نسبت به ساخت و سازهای مسکن مهر مطالعات دقیقی صورت نگرفته بود اما حرکت خوبی وجود داشت لذا در طرح ملی مسکن هم باید چنین اقداماتی انجام شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزود: افزایش بی دلیل قیمت مصالح ساختمانی تأثیر چشمگیری در افزایش قیمت مسکن دارد، از این رو تلاطم در بازار مصالح، موجب تنش در بازار مسکن و افزایش قیمت ها می شود که این مسئله فشار مضاعفی را به خریداران مسکن وارد می کند.

  • نویسنده : 1005
  • منبع خبر : خبرگزاری موج