رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن انتقاد از عملکرد شهردار این شهر، خواستار استیفای حقوق کارگران تنظیف و مشخص شدن زوایای پنهان استخدام های خارج از قانون شد.

به گزارش دلفین، فاطمه جراره رئیس شورای شهر اسلامی شهر بندرعباس، در یکصد و هفتادو پنجمین جلسه شورا در صحن علنی شورا ضمن گرامیداشت هفته روابط عمومی اینگونه اذعان داشت: شهرداری بندعباس در سال گذشته بدون مجوز نسبت به جذب نیرو اقدام کرده است و در حال حاضر که از نظر قانونی امکان پرداخت حقوق و مزایای این مستخدمین برای شهرداری وجود ندارد متاسفانه شهردار بندرعباس در محافل مختلف مسئولیت این موضوع را بر دوش شورای شهر بندرعباس انداخته است.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر بندرعباس ، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدتی نزدیک به ۶ ماه است این کارگران دستمزدی به عنوان حق الزحمه از شهرداری بندرعباس دریافت نکرده اند، عنوان کرد: مردم و مستخدمین بدانند شورای شهر در جذب نیرو و اخراج آنها در هیچ یک از مناطق و سازمان های شهرداری بندرعباس دخالتی نداشته است و افرادی که بدون مجوز قانونی این استخدام را انجام داده و حقی را ایجاد کرده اند موظف اند به صحن شورا بیایند و پاسخگوی حق مردم باشند.

جراره در ادامه با بیان اینکه شهرداری بندرعباس حداقل حق و حقوق چندین ماهه کارگران زحمت کش را در الویت و برنامه کاری خود قرار دهد، عنوان کرد: من و اعضای شورا موارد زیادی را به شهرداری در خصوص عدم پرداخت حق الزمه کارگران تنظیف شهرداری بندرعباس گوشزد و تذکر داده ایم تا هر چه سریعتر فضای نامناسب بین کارگران را به وضعیت مناسبی تبدیل کنند.

وی با اعلام اینکه کارگرانی که حقوقشان را دریافت نکرده اند وظایف اصلی خود را در بخش تنظیف به نحو احسن ایفا نخواهند کرد، اضافه کرد: همین موضوع باعث ایجاد جو روانی مسمومی خواهد شد که نه تنها برای شهرداری مناسب نیست بلکه این جو روانی مسموم دامن گیر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز خواهد شد.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر بندرعباس، تاکید کرد: در این میان تذکرات واضح شورای شهر کاری را از پیش نبرد و قطعا اگر در مدت تعیین شده برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام ندهند دیگر از مرحله تذکر خارج می شویم و از دیگر ظرفیت های قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

جراره با گلایه مندی از اینکه شهرداری به روال غلط پیشین خود اصرار دارد، تشریح کرد: قطعا” باید این موضوع به نحو مجزا رسیدگی شود و انتخاب نشدن صحیح پیمانکار با توان مالی مناسب و بروز مشکلات متعدد اجتماعی که هر روز پیش می آید باید سریعتر این موضوع را که تبدیل به معضل بزرگی شده است رفع کند.

رئیس شورای شهر اسلامی بندرعباس در پایان با تاکید بر اینکه این موارد را نماینده شهردار به اطلاع شهردار بندرعباس برساند و شهرداری باید هر چه سریعتر برای حل این مشکل دست به کار شود، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس نظارت بر کار پیمانکاران را پشت گوش انداخته و احقاق حقوق کارگران تنظیف و فضای سبز شهرداری را حل نمی کند و این نشان از ضعف مدیریتی در شهرداری بندرعباس است.

شایان ذکر است؛ طرح سوال از شهردار بندرعباس با امضا فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس کلید خورد.

  • نویسنده : 1005