براساس آخرین آمار جهانی اعلام شده تنها طی یک روز گذشته ۲۳۰۰۰ برزیلی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش دلفین، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۷۱ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴۳۹ هزار و ۱۹۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان کرونا در جهان تاکنون ۴ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۱۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۵۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۱۸ هزار و ۲۸۳ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۳ هزار و ۶۷۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۹۱ هزار و ۵۵۶ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۴۴ هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌ عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ۲۴۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۳۷ هزار و ۲۱۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷ هزار و ۹۱ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای هند، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و پرو نیز به ترتیب با ۳۴۳ هزار و ۹۱, ۲۹۶ هزار و ۸۵۷, ۲۹۱ هزار و ۱۸۹, ۲۳۷ هزار و ۲۹۰ و ۲۳۲ هزار و ۹۹۲ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایران با ۱۸۹ هزار و ۷۸۶ و آلمان با ۱۸۸ هزار و ۴۴ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و روسیه به ‌‌ترتیب با ۸۸۹ هزار و ۸۶۶, ۴۶۴ هزار و ۷۷۴ و ۲۸۴ هزار و ۵۳۹ هزار بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

  • نویسنده : 1007
  • منبع خبر : موج