سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان از افزایش مصرف برق خانگی پس از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و اضافه کرد: از صنایع و ادارات می خواهیم تا با مدیریت مصرف و پرداخت به موقع قبوض ما را یاری دهند.

به گزارش دلفین، «علیرضا رنجبر» سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹در استان شاهد افزایش برق مشترکان خانگی هستیم که این امر در پی در خانه ماندن افراد و کاهش سفرها اتفاق افتاده است.

وی خانواده ها را به رعایت الگوی مصرف برق فراخواند و گفت: خاموش کردن یک لامپ می تواند تاثیر قابل توجهی بر روشنایی افراد دیگر داشته باشد.

*خسارت حاصل از نوسان برق مشترکان را پرداخت می کنیم

سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان در مورد خسارت های حاصل از نوسانات برق، گفت: خسارت نوسان برق دو نوع است؛ خسارت قبل از کنتور و خسارت بعد از کنتور که در مورد خسارت بعد از کنتور، شرکت توزیع تمام مشترکان خود را بیمه کرده است و هر سال طی مناقصه ای که برگزار می شود شرکت بیمه گذار خسارت های حاصل از نوسان برق مشترکان را پرداخت می کند و از آنجا که این مناقصه در پایان سال اتفاق می افتد شرکت توزیع برق اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده است تا مشترکان خسارت های بعد از کنتور خود را در آنجا ثبت کنند.

وی گفت: خسارت های قبل از کنتور نیز توسط شرکت تولید برق مشخص می شود و این سازمان خسارت ها را پرداخت می کند.

*برق رسانی به روستاهای زاج و داربست

در ادامه رنجبر در پاسخ به پرسش خبرنگار دلفین در مورد برق‌رسانی به دو روستای زاج و داربست، گفت: برق این دو روستا وصل است و سکنه آن دارای برق هستند اما به علت سیل سال گذشته بخشی از ساکنان به کمپ منتقل شده‌اند که بر اساس مصوبه کمیته بحران استانداری یک فقره انشعاب برق به نام دهیاری زاج و داربست در اختیار سکنه کمپ قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مورد مسائل مطرح شده در این مورد شرکت توزیع برق مجوز لازم جهت واگذاری انشعاب برق را ندارد، اذعان داشت: در صورت صدور مجوز از دستگاه های ذیربط، شرکت برق بلافاصله اقدام خواهد کرد.

*مدیریت بحران با کنترل مصرف ادارات

وی در راستای مدیریت بحران با کنترل مصرف برق، از ادارات دولتی خواست تا طبق قانون و از منظر مدیریت بحران به مبدل برق اظطراری مجهز شوند و در ساعات پیک مصرف مبدل‌ها را وارد مدار کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق هرمزگان، افزود: برای این موضوع مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده که در نهایت به نفع ادارات است، همچنین از صنایع و ادارات می‌خواهیم تا با پرداخت به موقع قبض برق این شرکت را در تعمیر فرسودگی ها و بهینه کردن تولید برق یاری دهند.

*افزایش مصرف برق

در ادامه نشست مهرداد حاجی زاده معاون فروش و خدمات برق مشترکین توزیع نیروی برق هرمزگان با مقایسه مصرف برق امسال و سال گذشته گفت: امسال نسبت به سال گدشته از ۴ تا ۸ درصد افزایش مصرف برق داشته‌ایم که این مقدار باعث شده تا مصرف برق استان نیم درصد از پیک مصرف تعیین شده از طرف شرکت توانیر بالاتر باشد که ما را در موضع ضعف قرار داده است.

*قبض سبز منجر به کاهش هزینه ها

حاجی زاده در ادامه با اشاره به خدمات غیر حضوری شرکت توزیع، عنوان کرد: قبض سبز که اولین اقدام در راستای الکترونیکی کردن خدمت بود، منجر به کاهش هزینه های شرکت توزیع برق و مشترکان شده است و هم اکنون شماره موبایل ۹۹درصد از مشترکین ثبت شده که قبوض آنها پیامک می شود و مشترکان می توانند با استفاده از لینک موجود در پیامک اقدام به پرداخت وجه کنند.

وی بیان داشت: مشترکانی که برای آنها پیامک ارسال نمی شود با تماس با سامانه ۱۵۲۱ می توانند از مصرف برق ماهیانه مطلع شوند.

حاجی زاده افزود: هم اکنون ۲۵ خدمت به صورت غیر حضوری و از طریق سایت شرکت ارائه شده است که مشترکان می توانند با مراجعه به میز خدمت الکترونیک در سایت این شرکت از این خدمات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اپلیکیشنی در دست تهیه است که مشترکان در لحظه از میزان مصرف خود آگاه شوند و آن را مدیریت کنند.

*برق ادارات بعد از ساعت ۱۳:۳۰ قطع می شود

حاجی زاده با اشاره به مصوبه ستاد بحران استانداری مبنی بر تعطیلی ادرات در ساعت ۱۳:۳۰ به منظور کاهش مصرف برق، گفت: برق ادرات در ساعت ۱۳:۳۰ رصد می کنیم و در صورت عدم خاموشی، برق ادارات را تا ساعت ۱۷ قطع می کنیم.
روستاهای استان دارای برق می شوند

امیرشکاری معاونت مهندسی شرکت توزیع برق نیز در انتهای این نشست، گفت: برای نیمه اول سال به هفت روستا برق رسانی خواهد شد و همچنین تا پایان سال دو روستای باقیمانده داری برق می شوند که با این اقدام تمام روستاهای بالای ده خانوار استان دارای برق خواهند شد.

  • نویسنده : 1007