استاندار هرمزگان پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نماد خودکفایی و تبلور اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: با ذهن توانای مهندسان، جوانان، دانشمندان، مدیران و تصمیم‌گیران این مملکت، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نه تنها به یک موزه متروکه تحریمی مبدل نشد، بلکه به بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان تبدیل شد.

به گزارش دلفین و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، «فریدون همتی» ضمن بازدید از انبار نفت بندر شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس که وی را تنی چند از مدیران کل و مدیران ارشد نفتی استان همراهی می‌کردند، گفت: ایران امروز از کشور وارد کننده‌ی بنزین به کشوری توانمند در تامین نیازهای داخلی و صادرکننده بزرگ تبدیل شده است و تمام این اتفاقات اقدامی بزرگ در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان داشت: یکی از ابزارهای تحریمی دشمن موضوع بنزین بود که خوشبختانه به خودکفایی رسیدیم و دشمن شکست خورد.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: مقرر شده بود که شرکت‌های خارجی برای ما پالایشگاه بسازند و آن‌ها تصور می‌کردند در دور اول تحریم‌ها با ترک پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک مشت آهن‌آلات به عنوان موزه برای یادگار دوران تحریم‌ها باقی خواهد ماند.

وی گفت: خارجی‌ها در پی این بودند که ستاره خلیج فارس مکانی جذاب برای گردشگر تحریمی تبدیل شود تا بیایند، نگاه کنند و بگویند یک مجموعه عظیم را شرکت‌های خارجی با تحریم رها کردند و مجموعه نیمه‌کاره ماند.

همتی افزود: با ذهن توانای مهندسان، جوانان، دانشمندان، مدیران و تصمیم‌گیران این مملکت، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نه تنها به یک موزه متروکه تبدیل نشد بلکه به بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان تبدیل شد.

وی بیان داشت: در پی اقدام شجاعانه، مدبرانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران پنج کشتی توسط شما و همکاران‌تان بارگیری شد و شما این مسیر دور و دراز سه ماهه را از بیخ گوش دشمنان عبور کردید و در سایه لطف خداوند و مقام معظم رهبری انقلاب سالم برگشتید و کسی نتوانست مانع شود یا تعرضی برای ما ایجاد کند.

همتی با اشاره به راه‌اندازی ستاره خلیج‌فارس و کیفی‌سازی و ارتقا کیفیت پالایشگاه نفت بندرعباس و تولید یورو پنج و چهار، اظهار داشت: این اقدام به حوزه محیط زیست کمک کرد و اکنون از طریق تولید سوخت برای کشور آلودگی محیط زیستی به وجود نمی‎آید که این هم از برکات این اتفاقات بوده است.

  • نویسنده : 1001