مسئول سابق بنیاد نهج البلاغه هرمزگان در واکنش به تغییرات صورت گرفته در مسئولیت این نهاد گفت: افراد تصمیم‌گیر بدون اینکه اطلاعی از بنیاد در دست داشته باشند و فعالیت‌های صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار دهند، من را عزل و فرد دیگری را جایگزین کردند.

به گزارش دلفین، «لیلا امینی» مسئول دفتر بنیاد نهج البلاغه استان هرمزگان در روزهای گذشته جای خود را به حجت الاسلام «علی اکبر میرزایی» داد و حال باید وی را مسئول سابق دفتر بنیاد نهج البلاغه هرمزگان نامید.

با این حال بنیاد نهج البلاغه علی‌رغم فعالیت‌های گسترده در سال‌های ابتدایی فعالیت در هرمزگان، در ماه‌های اخیر فعالیت چندانی نداشته و باید دلایل این موضوع ارزیابی شود. با این حال لیلا امینی حرف‌های ناگفته‌ی فراوانی دارد که شاید رسانه‌ای شدن آن‌ها پیش از این، مـی‌توانـست وی را در مسـیری که آغـاز کرده بود، کمک کند و امروز ماجرا متفاوت بود.

*ماجرای عزل

مسئول سابق بنیاد نهج البلاغه هرمزگان در واکنش به تغییرات صورت گرفته در مسئولیت این نهاد گفت: افراد تصمیم‌گیر بدون اینکه اطلاعی از بنیاد در دست داشته باشند و فعالیت‌های صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار دهند، من را عزل و فرد دیگری را جایگزین کردند.

وی در رابطه به چرایی کم‌رنگ شدن فعالیت‌های بنیاد نهج البلاغه هرمزگان نیز چنین، گفت: کم‌رنگ شدن را قبول دارم اما تصمیم‌گیران ابتدا باید دلیل بسته شدن این مکان از آبان سال گذشته تا امروز را جویا می‌شدند و سپس دست به تغییرات می‌زدند.

*کسی از ما پاسخی نخواست

امینی اضافه کرد: اگر اقدامات زیادی از سوی بنیاد نهج البلاغه صورت نگرفته، باید به مدیر فرصت پاسخ‌گویی بدهند نه تصمیم به انتصاب مدیر جدید گرفته شود. وی تصریح کرد: تصمیم‌گیران دلیل انتصاب مسئول جدید را عدم فعالیت بنیاد عنوان کردند در صورتی که مکان نامناسب و دزدی های صورت گرفته باعث شد تا فعالیت بنیاد تحت الشعاع قرار گیرد.

*سرقت در استانداری قدیم

مسئول سابق بنیاد نهج البلاغه هرمزگان ضمن اشاره به قرارگیری دفتر این بنیاد در ساختمان استانداری قدیم هرمزگان، تشریح کرد: پس از سرقتی که در آبان‌ماه از دفتر ما علی‌رغم حضور نیروهای حراست استانداری اتفاق افتاد، بسیاری از تجهیزات بنیاد به سرقت رفت و در این رابطه هم فردی دستگیر شد و البته پس از چند ماه بعد ارتقا درجه پیدا کرد.

وی با بیان این که از ۱۶ آبان سال گذشته، پلیس آگاهی صورت جلسه ای را برای پیگیری این سرقت تنظیم کرده است،

گفت: امیدوار به بازگرداندن اموال بودیم اما اتفاقی در این باره نیافتاد.

*صدور حکم جلب یکی از پرسنل استانداری هرمزگان

وی با بیان این که حکم جلب یکی از پرسنل استانداری هرمزگان درباره این پرونده صادر شده است، گفت: چهار دستگاه کامپیوتر و تمام اطلاعات موجود در آن، کتابخانه دیجیتال نهج البلاغه، چند دستگاه پرینتر و اسکنر و تمام گواهینامه‌ها در حالی که ساختمان محافظ و حراست داشت، به سرقت رفت و کسی به ما پاسخگو نشد.

امینی بیان کرد: طبق مستنداتی که در استانداری هرمزگان موجود است ما به دلیل سرقت و ناامن و نامناسب بودن مکان پیشین از آبان ماه سال گذشته درخواست مکان داده‌ایم.

*درخواست رفتار محترمانه

وی در پایان به وجود آمدن شرایط اینچنین و وضعیت امروز جامعه را دلیل کم‌فعالیتی بنیاد نهج البلاغه هرمزگان دانست و گفت: توقع داشتیم که این تغییرات با رفتار محترمانه‌تری همراه باشد.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

گفتگو: زهرا شاکرمی نژاد

  • نویسنده : 1007