نماینده ولی فقیه هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در دیدار با اعضاى جدید هیات مدیره خانه مطبوعات هرمزگان، با بیان اینکه عدم پاسخگویی مسئولان نشان از توسعه نیافتگی است، گفت: پیگیر مسائل و مشکلات صنفى مطبوعات و رسانه ها در شوراى فرهنگ عمومى استان خواهم بود.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در این دیدار ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای اصحاب رسانه و اعضای جدید خانه مطبوعات استان، با اشاره به چالش رسانه هاى هرمزگان در انعکاس مشکلات و حقایق جامعه، تصریح کرد: گاهى شاهد این هستیم که مسئولان و مدیران بجاى اینکه پاسخگوى مطالبه گرى و انتقادهاى بى غرض و تأثیرگذار رسانه ها باشند، اقدام به قهر می کنند.

امام جمعه بندرعباس با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، تأکید کرد: چنانچه مدیران دولتى در صورت بروز خطا پاسخگو نباشند به مشکلات دامن زده و مانع رشد و بالندگى جامعه خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عدم پاسخگویی مسئولان نشان از توسعه نیافتگی است، افزود: شورای فرهنگ عمومی یک ظرفیت عمومی است که در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، که در این میان بخش عمده ای از فرهنگ عمومی استان را اصحاب رسانه تشکیل می دهند و در شکل گیری فرهنگ نقش موثر و بسزایی را ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در ادامه با اعلام اینکه وظیفه شورای فرهنگ عمومی حمایت از مطبوعات و اصحاب رسانه است، عنوان کرد: رسانه هاى هرمزگان باید در قالب یک طرح مدون مشکلات حوزه ‌شان را به اطلاع مدیرکل فرهنگ و ارشاد برسانند تا ما در شورای فرهنگ عمومی استان برای رفع این موانع رایزنى هایى داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی، با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی استان متعلق به رسانه هاست، عنوان کرد: طرح و برنامه هایی در جهت پیشبرد و حل مسائل رسانه ها را اعلام کنید تا به عنوان رئیس این شورا با اشرافیت کامل بتوانم از حق حقوق مطبوعات و اهالى رسانه دفاع کنم.

نماینده ولى فقیه در هرمزگان با اشاره به نقش تأثیر گذار رسانه در تمامى ابعاد جامعه، گفت: رسانه ها در کاهش و رفع آسیب های اجتماعی در جامعه نقش موثری دارند و نیاز است هر یک از آنان برای رهایی مردم از آسیب های اجتماعی گام بردارند.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: موضوعاتى که درشورای فرهنگ عمومی مطرح مى شود مورد بررسى قرار گرفته و بعد از تصمیم گیرى، مصوبات  شورا توسط استاندار جهت رسیدگى به دستگاه هاى مربوطه ابلاغ مى شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توسعه و رشد مطبوعات در گرو آموزش و مهارت افزایی است، عنوان کرد: خانه مطبوعات براى برگزارى کلاس هاى آموزشى باید همت کند و دوره هاى متعددى را براى ارتقا سطح کیفى خبرنگاران استان برنامه ریزى کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با بیان اینکه من معتقدم فضای مجازی دیگر مجاز نیست بلکه بخشی از حقیقت جامعه است، ابراز کرد: طبیعتا” مطبوعات و حوزه رسانه در حال حاضر و در اینده نه چندان دور رقیب جدی به نام فضای مجازی و دیجیتال خواهد داشت در این میان دوستان رسانه ای برای شکوفایی خود باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در این زمینه از فضای مجازی عقب نمانند.

امام جمعه بندرعباس، با تاکید بر اینکه آسیب های فضای مجازی را با ارتقا سواد رسانه ای کاهش دهید، گفت: در این دوران، استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، رسانه های دیجیتالی و  تلویزیون و رادیو های اینترنتی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و هم اکنون شبکه های اجتماعی مجازی تبدیل به یکی از پر استفاده ترین خدمات اینترنتی شده اند پس چه بسا هم گام با فضای مجازی پیش رویم.

وى، تصریح کرد: صداوسیما اگر نتواند نقش خود را به خوبی ایفاکند قطعا” یکه تاز این عرصه فضای مجازی خواهد بود.

نماینده ولى فقیه در هرمزگان گفت: امروزه فضای مجازی و رسانه ها تأثیر زیادی بر افکار ارند که اگر افراد جامعه از سطح آگاهی و سواد رسانه ای پایینی برخوردار باشند ممکن است جامعه را در معرض خطرات گوناگونی قراردهند پس بهتر است خانه مطبوعات و رسانه ها در ارتقا سواد رسانه اهالی خانه مطبوعات و رسانه خلاقانه برنامه ریزی های موثرتری انجام دهد.

عبادی در انتها با اشاره به اینکه رسانه ها و مردم دو بازوی توانمند یکدیگر هستند، اضافه کرد: زمانی رسانه می تواند صدای مردم باشد که اصل را بر صداقت قرار دهد و مسئولان باید فضاى نهضت مطالبه گری را که رسانه ها بر دوش می کشند را فراهم کنند تا رسانه ها به رسالت اصلى خود که مطالبه گرى است بپردازند.

  • نویسنده : 1008
  • منبع خبر : موج