مدیرکل حوزه استاندار با اشاره به تغییر فرماندار ویژه میناب و با تاکید بر توانمندی های محمد احمدی به تشریح چرایی و چگونگی این تغییر پرداخت.

اشاره:
به گزارش دلفین، بالاخره پس از ماه‌ها گمانه زنی استاندار هرمزگان با صدور حکمی، «محمد احمدی» را پیش از معرفی جانشین‌اش به صورت محترمانه از فرمانداری میناب به ساختمان سفید استانداری آورد و به سمت مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان منصوب کرد.
«فریدون همتی» در متن این حکم بر برنامه‌ریزی منظم، هوشمندانه و مستمر نسبت به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی با انجام بازرسی های دقیق از کمیت و کیفیت وظایف دستگاه‌های اجرایی، پاسخگویی به مردم در راستای حقوق شهروندی و همچنین ارتقا ارائه خدمات حقوقی و حضور فعال در مراجع قانونی حقوقی و قضایی تاکید کرده بود؛ موضوعی که «عباس میرزاد» مدیرکل حوزه استاندار نیز به تبیین آن پرداخت و طرح استانداری هرمزگان را برای این جابجایی مشخص کرد.
*تاکید بر پاسخ‌گویی
وی ارزیابی و نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی را از مهمترین وظایف اداره کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری هرمزگان عنوان کرد و گفت: همه مدیران باید نسبت به حوزه فعالیت شان پاسخگو باشند و این اداره کل بر امور مربوطه نظارت جدی داشته باشد.
*نظارت بیشتر بر دستگاه های اجرایی
وی با ابراز امیداوری از نظارت بیشتر بر دستگاه های اجرایی استان در دوره مدیریتی جدید ادامه داد: نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و توجه به پاسخ‌گویی مدیران دستگاه‌های مختلف به شهروندان از جمله اموری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. میرزاد افزود: باید تمامی معیارهایی که در ابلاغیه به مدیران دستگاه ها مورد تاکید قرار دارد، اجرایی و بر پاسخگویی به شکایات و مطالبات مردم به عنوان مهمترین مسئله اهتمام جدی شود.
*تایید ضمنی نظارت قوی احمدی
مدیرکل حوزه استاندار با اشاره به تغییرات و جابجایی‌های صورت گرفته، تصریح کرد: جابجایی تاثیرات مثبتی در سازمان به جا خواهد گذاشت و با توجه به توانمندی آقای احمدی، به عنوان بازوی توانمند در کنار استاندار عمل خواهد کرد. وی با اشاره به کارنامه قابل قبول و نام نیک احمدی در راس حاکمیت شهرستان میناب، خاطرنشان کرد: بر این اساس از مدیر کل جدید انتظار اقدامات شایسته و ارزنده ای داریم که با شناختی که دارم قطعا نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.
*چرا؟ و چگونه؟
با کنار هم چیدن صحبت‌های فریدون همتی، چگونگی جابجایی سمت فرمانداری ویژه میناب از محمد احمدی به مجید سلحشور، صحبت های عباس میرزاد و جو سیاسی هرمزگان پس از تغییر نماینده شرق استان به نظر می‌رسد که چگونگی موضوع مشخص است و چرایی آن نیز در آینده‌ای نه چندان دور مشخص خواهد شد.

این مطلب در شماره سیزدهم نشریه دلفین منشر شده است.

گزارش اختصاصی

  • نویسنده : 1008