امسال سالی است که به جای جهش در تولید شاهد جهش نان از سفره های مردم بوده ایم و همه چیز بر خلاف صحبت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری پیش رفت، گویا دولتمردان گوششان به فرمایشات رهبر بدهکار نیست و نمی خواهند قدمی را برای حل مشکلات مردم بر نداشته اند.

به گزارش دلفین، تورم و گرانی روزگار قشر کم درآمد جامعه را سیاه کرده است و نمی گذارد آب خوش از گلویشان پایین برود، آنقدر قدرت خرید در بین این قشر از جامعه پایین آمده است که حتی توانایی تامین نیازهای اولیه و مخارج روزمره شان را ندارند.

قرار بود با جهش تولید و وسعت بخشیدن به وضعیت اقتصادی در نهایت مردم بتوانند افزایش تولید را در زندگی خودشان‌ لمس کنند و زندگی و معاش آن‌ها بهتر شود اما همه چیز بر خلاف پیش بینی های دولت مردان رخ داد.

گویا مسئولان گوش‌شان به حرف های درماندگان بدهکار و چشم‌شان به گرفتاری مردم بینا نیست و برای رسیدن به جاه و منصب بالاتر به هر دری میکوبند، الا حل بازگشایی در مشکلات مردم؟

آقای روحانی به عنوان رئیس قوه مجریه باید پاسخگوی وضعیت ایجاد شده باشد و به مجلس اعلام کند که برای مهار این گرانی‌ها چه اقداماتی را انجام داده است و اکنون وقت آن است که لب به پاسخگویی بگشاید و اینبار با وعده های واقعی و عملکردی مطلوب مرهمی بر جراحت‌های شرمندگی پدران سرزمینم باشد.

برخی سو مدیریت‌ها باعث شده که مردم نسبت به رفتار مسئولان بدبین شوند، به نظر اکثر مردم ایران عامل اصلی تورم و گرانی خود دولت است که همچون عنصری تخریب‎گر به گوشت و استخوان مردم کم درآمد رسیده است و باعث شده روز به روز ناامیدی را در زندگی‌شان لمس کرد.

با این اوصاف با افزایش فقر و کاهش قدرت خرید، فاصله طبقاتی روز به روز عمیق تر شده است و مردم دیگر قدرت گذراندن امورات زندگی خود را نخواهند داشت. پس بهتر است رئیس جمهور به جای شعار کمی به فکر چاره‌اندیشی باشد.

اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی سعی دارند مشکلات مردم را در رسانه‌ها‌یشان بازتاب دهند، اما در کمال تاسف دولتمردان و مدیران اجرایی کشور کمترین توجهی به این خبر‌ها و گزارش‌ها نشان نمی‌دهند. هستند کارگرانی که به نان شب گرفتارند و در تامین نیازهای زندگی خود وامانده‌اند، و بر این باورند که کمرشان زیر فشارهای اقتصادی تا شده است.

امسال سالی است که به جای جهش در تولید شاهد جهش نان از سفره های مردم بوده ایم و همه چیز بر خلاف صحبت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری پیش رفت، گویا دولتمردان گوششان به فرمایشات رهبر بدهکار نیست و نمی خواهند قدمی را برای حل مشکلات مردم بر نداشته اند.

به‌هرحال مردم بندرعباس از موکلان خود در بهارستان انتظار دارند هرچه سریع‌تر کار اصلی‌شان را که رسیدگی به مشکلات معیشتی و فرهنگی کشور است، در دستور کار جدی خود قرار دهند و در چنین شرایطی، مردم از مجلس منتخب خود انتظار دارند، تا در جهت کاهش مشکلات اقتصادی علی الخصوص گرانی گام موثری بردارند چرا که حال این روزهای مردم خوب نیست… هرچند وعده‌هایی درخصوص کاهش تورم شنیده می‌شود اما معضل گرانی‌ها همچنان پابرجاست.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

یادداشت اختصاصی

  • نویسنده : 1007