مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان ضمن تشریح برنامه‌های این تشکل صنفی در آستانه‌ی روز خبرنگار، گفت: پیشنهاد ساخت تندیس نخستین خبرنگار هرمزگانی و نام‌گذاری یکی از بلوارهای بندرعباس به نام خبرنگار یا رسانه را به شورای شهر ارائه کردیم.

به گزارش دلفین، «مهراب رشیدی» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهید صارمی و سایر شهداری عرصه‌ی رسانه، فرا رسیدن روز خبرنگار را به طلا‌یه‌داران جبهه‌ی آگاهی‌بخشی به‌ویژه خبرنگاران استان هرمزگان تبریک گفت و افزود: با توجه به این که شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم و تجمعات فیزیکی را غیرممکن کرده است، با نظر هیات مدیره‌ی خانه‌ی مطبوعات تصمیم گرفتیم تا به صورت مجازی و محدود برنامه‌های روز خبرنگار را در استان اجرا کنیم.

وی از برگزاری جشن روز خبرنگار در آستانه‌ی عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: با برپایی برنامه‌ای زنده و از طریق تلویزیون‌های اینترنتی شرجی و صدای گامرون، همچنین صفحه‌ی اینستاگرام و سایت‌های رسانه‌های استان این جشن با برنامه‌های شاد متنوع پخش خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان تصریح کرد: این برنامه با حضور برخی از چهره‌های هنری، مذهبی، سیاسی و رسانه‌ای استان برگزار خواهد شد و سعی ما بر این است تا برنامه‌ای مفرح در آستانه‌ی روز خبرنگار ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه با جایگاه رفیع خبرنگار و رسانه‌ها در توسعه‌ی شهری و رفع کاستی‌ها، پیشنهاد ساخت تندیس نخستین خبرنگار هرمزگانی و نام‌گذاری یکی از بلوارهای بندرعباس به نام خبرنگار یا رسانه را به شورای شهر ارائه کرده‌ایم که این پیشنهاد پس از طرح در صحن شورا برای تصمیم گیری به کمیسیون‌ فرهنگی شورا ارجاع شد.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین، معرفی کتاب و انتشار جزوه‌های آموزشی مرتبط با حوزه رسانه خبر داد و گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای ارتقا سطح دانش عمومی اعضا نهایت استفاده را ببریم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان، رایزنی برای عضویت رایگان اعضای خانه مطبوعات در کتابخانه‌های استان را اقدامی در راستای ارتقای سطح عملی اعضا خواند و گفت: امیدواریم این اقدام به بهبود سطح کیفی رسانه‌های هرمزگان بیانجامد.

وی از برگزاری تریبون آزاد به صورت یادداشت‌های اختصاصی خبرنگاران در این مدت خبر داد و گفت: همکاران گرامی در صورت تحریر یادداشت‌هایی مطابق با قانون مطبوعات، می‌توانند دغدغه‌های صنفی خود را برای انتشار در اختیار خانه قرار دهند و این یادداشت ها در رسانه‌های مختلف منتشر خواهد شد.

رشیدی ضمن آرزوی سلامتی برای تمام افراد شاغل در رسانه هرمزگان و توصیه به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: به صورت تلفنی سرکشی از خبرنگاران بیمار و پیشکسوتان این عرصه را پیگیری خواهیم کرد و شرایط شیوع کرونا سبب فراموشی این بزرگواران نخواهد شد.
وی در پایان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی خانه مطبوعات و با همکاری و همراهی استانداری هرمزگان هدایایی نیز به عنوان هدیه روز خبرنگار در روزهای آتی اعطا خواهد شد.

  • نویسنده : ۱۰۰۷