استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید یاد بگیریم در امورات یکدیگر دخالت نکنیم؛ نه من در کار نماینده مجلس و نماینده محترم ولی فقیه در استان و نه بلعکس؛

به گزارش دلفین، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان با بیان اینکه وحدت زمینه‌ساز حرکت در مسیر صحیح و تجمیع توان در تمام بخش‌هاست، گفت: باید با شناخت دقیق از وظایف و اختیارات‌مان در راستای حل مشکلات مردم در این برهه‌ی حساس تلاش کنیم.
شورای شهر در تمام امور نماینده مردم نیست
وی در ادامه به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: به عنوان مثال برخی از اعضای شورای به غلط فکر می‌کند نمایندگی مردم در تمام امورات را بر عهده دارند این در حالی است که این مجموعه تنها نمایندگی امورات در حوزه شورای شهر و شهرداری را بر عهده دارد و نباید با ورود به هر مساله‌ای برای مردم دغدغه ایجاد کرد.
کار نماینده پیگیری امور شخصی مردم نیست
همتی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس دو وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون را بر عهده دارد، تشریح کرد: روی سخن من با فرد خاصی نیست و خود من نیز یک دوره نماینده‌ی مجلس بوده‌ام اما وظیفه نماینده، قانون‌گذاری و نظارت است نه پیگیری کارهای شخصی مردم حوزه انتخابیه مانند استخدام، کمبود وسایل نقلیه عمومی و آسفالت.
استاندار هرمزگان با بیان این‌که بسیاری از مردم از وظایف نمایندگان مجلس آگاهی ندارند و انتظار دارند آن‌ها وظایف مدیران دستگاه‌های اجرایی را انجام دهند، افزود: نمایندگان مجلس به جای این‌که در وظایف دیگران دخالت کنند باید در وقت انتخابات برای مردم توضیح دهند در چهار سالی که قرار است بر منصب نمایندگی مجلس بنشینند چه کارهایی در حوزه وظایف خود انجام داده اند.
وی گفت: اگر هرکس وظایف خود را در حیطه کاری‌اش به نحو احسن انجام دهد، دیگر افکار و توقعات مردم به رویه اشتباه سوق نمی‌یابد و وظیفه ما این است که در این راستا هر یک به وظایف خود عمل کنیم تا اتحاد و همبستگی در جهت رفع مشکلات مردم صورت گیرد که در این میان رسانه ها و مطبوعات بسیار نقش موثری را ایفا می کنند.
فشار مخالفان و موافقان
همتی در ادامه با بیان این‌که اگر از وظایف خود دور شویم به مرور زمان منجر به ناکارآمدی خواهد شد، افزود: در پی هر عزل و نصبی تعدادی مخالف و موافق وجود دارد و برخی جریان‌ها با فشار به نمایندگان مجلس، ائمه‌ی جمعه و نمایندگان مجلس می خواهند روند این موضوع را تغییر دهند که رویه‌ای بسیار اشتباه است.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید یاد بگیریم در امورات یکدیگر دخالت نکنیم؛ نه من در کار نماینده مجلس و نماینده محترم ولی فقیه در استان و نه بلعکس؛ بلکه باید سعی کنیم با بهره‌گیری از نظرات یکدیگر در راستای حل مشکلات مردم با همراهی و همدلی عمل کنیم و خود را رقیب و مخرب یکدیگر نبینیم و رسانه ها نیز باید سعی کند در نشر مطالب دقت نظر داشته باشد.
مردم در حیطه وظایف مسئولان توقع داشته باشند
فریدون همتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، استاندار و فرماندار هر یک باید در حوزه مسئولیت های خود عمل و از دخالت در امور سایرین امتناع کند و در نقطه مقابل، مردم نیز باید در حیطه وظایف مسئولان از آنان توقع داشته باشند.
وی گفت: در انتصابات زیر بار فشار نخواهم رفت و قطعا فردی را انتخاب می‌کنم که در دوره مدیریتش به مشکل امنیتی و ناکارآمدی بر نخورد و بتواند تعاملات موثری داشته باشد و ما باید بگذاریم هر کس به بهترین نحو وظایف خود را ایفا کند.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این‌که اشتباه در انتصاب تنها یک مدیر می‌تواند کافی باشد تا پایین آمدن کارآیی یک سازمان را رقم بزند، ادامه داد: ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن شرایط مدیریت و توانمندی افراد انتصابی را انجام دهیم زیرا مدیری که در ارزیابی و تحلیل ضعیف است، قطعا اگر بر مسند مدیریت قرار گیرد، عملکردی ضعیف خواهد داشت.
باید مشورت کنیم
وی اظهار داشت: افراد باید با هم مشورت کنند تا در تمام پست‌های مدیریتی مدیران توانمند منصوب شوند اما نه این‌که بدون در نظر گرفتن عملکرد فشار برای انتصاب مدیری صورت گیرد.
استاندار هرمزگان با اشاره به این‌که نمی توانیم با تفکرات و انتصاباتی اشتباه سرنوشت مردم را به خطر بیندازیم، افزود: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در هرمزگان به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار، باید با ایجاد وحدت و همدلی به توسعه و پیشرفت بیشتر استان کمک کنند.
وی با تاکید بر اینکه نقد باید منصفانه، عاقلانه و سازنده باشد، افزود: هرمزگان استانی دارای ظرفیت‌های بسیار برای توسعه است و در مسیر توسعه، وجود هماهنگی و وحدت نظر بسیار مهم به شمار می‌رود.
همتی گفت: ما مسئولان وظیفه داریم با وحدت نظر برای هرمزگان تلاش کنیم تا اسباب پیشرفتش فراهم آید و در مسیر حل مشکلات مردم تمام توان خود را بگذاریم.
این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.
خبر اختصاصی: پدرام مجیدی

  • نویسنده : ۱۰۰۷