فرماندار بندرعباس گفت: رعایت اصول فنی حفاری معابر توسط دستگاه های متوالی الزامی است و در صورت عدم رعایت، پلیس راهور ماشین آلات آن‌ها را توقیف کند.

به گزارش دلفین، کندن خیابان‌ها برای انجام عملیات‌ عمرانی یکی از صحنه‌های تکراری شهر بندرعباس است که طولانی شدن روند آسفالت دوباره‌ی آن‌ها همواره بندرنشینان را با چالش‌های بسیاری مواجه می‌کند. بارها دیده شده است که تنها چند ماه پس از حفاری خیابان توسط دستگاهی، شاهد حفاری مجدد هستیم و عابران پیاده و رانندگان هر روز باید مشقت عبور از این موانع خطرآفرین را به جان بخرند؛ این در حالی است که این حفاری ها به افزایش ترافیک می‌انجامد و تبعات مالی و روانی فراوانی را نیز برای شهروندان در پی خواهد داشت.

هزار و یک توجیه
در برخی از موارد پس از انعکاس موضوع، مسئولان دلایل کند شدن مرمت خیابان‌ها را کمبود قیر و نبود آسفالت، بدعهدی پیمان‌کاران، پرداخت نشدن هزینه از سوی سازمان مربوطه به شهرداری و ده‌ها دلیل و توجیه دیگر عنوان می‌کنند که البته هیچ‌کدام از این دلایل برای شهروندان پذیرفتنی نیست.

ضرب العجل

در تازه‌ترین واکنش «عزیزالله کناری» فرماندار بندرعباس در جلسه شورای ترافیک بر رفع این معضل در آستانه‌ی بازگشایی مجدد مدارس تاکید کرد و گفت: شهرداری باید اقدامات جدی صورت دهد و همه‌ی دستگاه‌هایی که حفاری در سطح شهر انجام می‌دهند ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند و آسفالت نقاط حفاری شده باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به فصل بازگشایی مدارس لازم است پروژه های شهری و جاده ای با سرعت بیشتری پیش برود و هرگونه حفاری که نیاز به مرمت دارد باید در مدت نهایت دو هفته به اتمام برسد.
کناری خاطرنشان کرد: رعایت اصول فنی حفاری معابر توسط دستگاه های متوالی الزامی است و در صورت عدم رعایت، پلیس راهور ماشین آلات آن‌ها را توقیف کند.

واکنش شهرداری بندرعباس

تنها چند روز پس از اظهارات عزیزالله کناری، سرپرست عمرانی و امور زیربنایی شهرداری بندرعباس در واکنش به چرایی آسفالت نشدن برخی از معابر شهر بندرعباس در پی انجام عملیات گازرسانی، گفت: در طرح گازرسانی کنده‌کاری، تمیزکاری و پر کردن کانال ها بر عهده پیمانکار شرکت گاز است و پس از اتمام عملیات گازرسانی و تایید شرکت گاز استان، شهرداری اقدام به ترمیم و آسفالت معابر می‌کند.

«حسین بازماندگان» درباره علت طولانی شدن ترمیم آسفالت خیابان ها و معابر شهر بندرعباس اظهار داشت: ترمیم نوار حفاری باید با رعایت ضوابط فنی و طبق برنامه انجام شود و به همین دلیل زمان بر است.

وی گفت: عملیات خاکبرداری، کوبیدن و غرق آب کردن محل کنده‌کاری برای اجرای آسفالت، دو تا سه هفته طول می کشد.

کلاف سردرگم

با بررسی اظهارات سرپرست عمرانی و امور زیربنایی شهرداری بندرعباس و پاس‌کاری موضوع، به نظر می‌رسد که ضرب العجل فرماندار بندرعباس بیشتر به نطقی اداری و صوری شباهت داشته باشد تا عملی که گرهی از مشکلات مردم بگشاید و این کلاف سردرگم قرار نیست به این راحتی‌ها با صحبت حل شود.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

گزارش اختصاصی: افسانه سالاری

  • نویسنده : ۱۰۰۷