منصور آرامی و حسین رئیسی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مسئول تیم روابط ایران و عمان انتخاب شده‌اند تا با تقویت رتباط با عمان به‌ویژه در حوزه صادرات، رونق و گشایش‌های اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورند.

به گزارش دلفین در روزهایی که حلقه‌ی تحریم‌ها در حال تنگ‌تر شدن است وکشورهای اندکی در جهان تمایلی به تقویت روابط با ایران دارند؛ عمان به دلیل پیشینه‌ و نزدیکی‌های فرهنگی، خود را همچنان به عنوان شریک همیشگی روزهای شیرین و تلخ ایران معرفی می‌کند.

در دیدار اخیر «محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عمان با «علی بن مسعود السنیدی» وزیر تجارت و صنعت این کشور بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات در همه زمینه‌ها تاکید شد و السنیدی با یادآوری تاکید سلطان قابوس بر اهمیت و گسترش روابط عمان با جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حالی که در شرایط بحرانی ناشی از کرونا، روابط بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار گرفت و کاهش یافت، اما روابط عمان با ایران افزایش هم داشته که این موضوع نشان دهنده اهمیت و اهتمام دو کشور بر تقویت روابط متقابل است.

این در حالی است که در آذرماه سال گذشته بزرگ‌ترین هیات عمانی به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور با وزیر صمت ایران دیدار کردند؛ دیداری که موجب شد بار دیگر اهمیت همکاری‌های تجاری دو طرف آشکار شود و پتانسیل‌های مبادلات تجاری ایران و عمان روی میز قرار گیرد.

حال منصور آرامی و حسین رئیسی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مسئول تیم روابط ایران و عمان انتخاب شده‌اند تا با تقویت رتباط با عمان به‌ویژه در حوزه صادرات، رونق و گشایش‌های اقتصادی را برای کشور به ارمغان آورند. استان هرمزگان و مسندم عمان با توجه به همسایگی جغرافیایی زمینه‌های مشترک بسیاری برای همکاری دارند که حضور این دو سیاستمدار هرمزگانی در این حوزه می تواند زمینه‌ توسعه و تقویت روابط را فراهم کند.

  • نویسنده : ۱۰۰۷