اواخر هفته‌ی گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از انتخاب هشت شهر استان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش دلفین، اواخر هفته‌ی گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از انتخاب هشت شهر استان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.

«رضا کمالی زرکانی» در این باره خبر داد که شهرستان‌های بندر خمیر و بندر کنگ به عنوان شهر خلاق موسیقی، سیریک به عنوان شهر خلاق مد و لباس، پارسیان و بستک به عنوان شهر خلاق تجسمی، بندرکنگ به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و از همه جالب‌تر بندرعباس به عنوان شهر خلاق سینما و نمایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده‌اند.

کمالی به تشریح معیارهای این انتخاب هم پرداخت و افزود: بر اساس دستورالعمل اعلام شده و با همکاری هنرمندان و شهرداری‌ها، ظرفیت‌های فرهنگی هنری هر شهرستان با توجه به زیرساخت های موجود و چشم انداز آینده مشخص و در قالب یک طرح منسجم به وزارت متبوع اعلام شد که در بین استان‌های کشور بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: برای پیشبرد هر چه سریع‌تر شهرهای خلاق با هماهنگی‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه‌های مشترک با شهرداری‌ها و سایر نهادهای مرتبط منعقد می‌شود.

اما سوالی که باید از مسئولان پرسید این است که اعطای صفت‌های کیلویی با چه هدفی صورت می‌گیرد؟! آیا شهری را که از داشتن یک پلاتوی تخصصی و استاندارد محروم است، باید شهر خلاق سینما و تئاتر خواند؟!
در شرایطی که ساخته نشدن اثری درخور در حوزه‌ی سینما و تئاتر در شهر بندرعباس یکی از دغدغه‌های اهالی و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر استان است، مشخص نیست که در بررسی‌ها از کدام خلاقیت صحبت به میان آمده است.

این شهر از داشتن سالن استاندارد سینما هم محروم است و فیلم‌های تراز اول به هیچ عنوان به دو سینمای کوچک آن راه نمی یابند و در چنین وضعیتی انتخاب بندرعباس به عنوان شهر خلاق سینما و تئاتر را باید به خنده‌دارترین جوک سال در هرمزگان تعبیر کرد.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷