قیمت تخم مرغ به عنوان ارزان‌ترین پروتئین در دسترس خانوار هرمزگان طی هفته‌های اخیر جهش چشم‌گیری داشته که این موضوع اقشار آسیب‌پذیر جامعه را با مشکلاتی در تامین این کالا روبرو کرده است.

روزگاری تخم مرغ قوت غالب قشر ضعیف جامعه بود و مردم تهی‌دست با این ماده‌ی غذایی روزگار می گذراند اما امروز با افزایش قیمت، تخم مرغ هم از سفره مردم در حال برچیده شدن است.
این در حالی‌ست که در آبان‌ماه سال گذشته کارگروه تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم تخم‌مـــرغ برای مصرف کننده را ۸۹۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم از این محصول درب مرغداری را ۷۵۰۰ تومان اعلام کرده بود و بر این اساس قیمت هرعدد تخم مرغ بــرای مصرف کننده ۵۹۳ تومان تعیین و قیمت هر شانه حدود ۱۸ هزار تومان می‌شد.
اما اکنون طبق مشاهدات خبرنگار دلفین هر شانه‌ تخم مرغ به قیمت ۳۳ هزار تومان در خرده فروشی‌های شهر بندرعباس رسیده که ریشه‌های بروز این معضل نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
قیمت تخم مرغ به عنوان ارزان‌ترین پروتئین در دسترس خانوار طی هفته‌های اخیر جهش چشم‌گیری داشته که این موضوع اقشار آسیب‌پذیر جامعه را با مشکلاتی در تامین این کالا روبرو کرده است.
در این شرایط بار دیگر امنیت غذایی سفره‌های مردم هرمزگان با چالش جدی مواجه شده است و مسئولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به کاهش قیمت نهاده‌های دامی، کوتاهی دست دلالان، توقف صادرات و رفع کمبود سویا و ذرت اقدام کنند تا شرایط اندکی بهبود یابد و این ماده‌ی خوراکی هم با سفره‌ی قشر ضعیف جامعه خداحافظی نکند.

 

گزارش: زهرا شاکرمی نژاد

این گزارش در نشریه دلفین به چاپ رسیده است.

  • نویسنده : 1001