نویسنده و تحلیلگر سیاسی و عضو هیئت‌علمی گروه جامع شناسی دانشگاه هرمزگان نمایندگان استان در مجلس را مورد ارزیابی عددی قرار داد و گفت: برای این چند ماه و با در نظر گرفتن تمام پنج عضو من جمعاً از 20 نمره‌ی 8 را به ایشان می‌دهم.

به گزارش دلفین، «محمود رئوفی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی و عضو هیئت‌علمی گروه جامع شناسی دانشگاه هرمزگان به مناسبت روز مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین مطالبه گری را وجه حیاتی نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: مطالبه گری که اکنون در استان و کشور مطرح می‌شود جنبه جناحی ، شعاری و احساسی دارد و مطالبه گری در هرمزگان با عوام‌گرایی جایگزین شده است.
وی افزود: در این سال‌ها برخی ادعای مطالبه گری داشتند اما وقتی فریدون همتی استاندار شد در مقابل این انتخاب سکوت کردند، درحالی‌که امروز باید نمایندگان پاسخ‌گو باشند که وضعیت استان از زمان جاسم جادری بهتر شده است یا خیر.
رئوفی ضمن تأکید بر این‌که در رفتار سیاسی، نمایندگان می‌بایست از پرخاشگری و برخورد شخصی بپرهیزند، بیان داشت: نمایندگان اگر در بحث استاندار کوتاه آمدند، نباید در انتصاب معاونان غیربومی کوتاه می‌آمدند و این یک بام و دو هوا را نشان می‌دهد.
این تحلیل‌گر سیاسی انتصاب برخی افراد در جغرافیای سیاسی استان را برنامه‌ریزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: ازنظر کیفیت، نظارت استصوابی باعث می‌شود که فرزندان شایسته، متخصص و توانمند هرمزگان چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب نتوانند به مجلس راه پیدا کنند و ازنظر کمیت نیز پنج نفر در کشور صدایشان به‌جایی نمی‌رسد و حتی یک وزیر را نمی‌توانند استیضاح کنند.
وی ادامه داد: البته من نمی‌گویم که همه نمایندگان این‌گونه‌اند و همه نمایندگان استان به این شکل به مجلس راه پیدا کردند اما فضای عام در استان و کشور به شکلی است که افراد زیادی از طریق رانت به مجلس راه پیدا می‌کنند، بنابراین چنین مجلسی نمی‌تواند در رأس امور باشد و ازنظر من این‌طور مجلسی حتی در انتهای امور قرار می‌گیرد.
در پایان از رئوفی خواستیم تا نمایندگان استان در مجلس را مورد ارزیابی عددی قرار دهد که وی گفت: برای این چند ماه و با در نظر گرفتن تمام پنج عضو من جمعاً از ۲۰ نمره‌ی ۸ را به ایشان می‌دهم.

گفت و گوی اختصاصی: زهرا شاکرمی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷