مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اقدام به موقع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان، ۱۰ نفر غواص که در شرایط نامساعد دریا جهت انجام گشت تفریحی از جزیره قشم به آب های ساحلی جزیره لارک رفته بودند، از خطر غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش دلفین، «اله مراد عفیفی پور» در خصوص جزییات این عملیات جستجو و نجات دریایی در آب های خلیج فارس اظهار داشت: ساعت ۱۶:۰۵ پنج شنبه ۳۰ خرداد، یک فروند قایق موتوری حامل ۱۰ نفر غواص اهل و ساکن بندرعباس و قشم در جنوب غربی جزیره لارک به علت نقص فنی، اعلام اضطرار کرد.

وی گفت: علیرغم هشدارهای مکرر اداره بنادر و دریانوردی قشم مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی جهت دریاروی شناورها، قایق تفریحی حامل این افراد از یکی از مدارس غواصی جزیره قشم روانه دریا شده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار، شناورهای ناجی ۱۱ از جزیره قشم، ناجی ۱۵ از بندر شهید حقانی بندرعباس به همراه یک فروند شناور آب های کم عمق(RIB)،سه فروند همیار ناجی از قشم و جزیره لارک، سه فروند شناور لندینگ کرافت، همچنین شناورهای مسافری “اطلس پیشرو” و “امین گستر” و چندین شناور عبوری و مستقر در لنگرگاه، به موقعیت سانحه اعزام شدند.

وی افزود: علاوه بر حضور و مشارکت گسترده ناوگان دریایی، یک تیم امداد و نجات نیز از بندرعباس با استفاده از بالگرد جهت پایش و امدادرسانی هوایی عازم بر فراز آب های مواج جزیره لارک به پرواز درآمد.

عفیفی پور اظهار داشت: در پی عملیات جستجو و نجات دریایی پراسترس و نفسگیر دوساعته، از مجموع ۱۰ نفر غواص، یکی از آن ها توسط ناجی ۱۱، یک نفر توسط ناجی ۱۵، پنج نفر توسط بالگرد و سه نفر دیگر توسط تیم های همیار ناجی نجات یافتند.

وی در پایان بیان داشت: این عملیات به همت مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان با موفقیت به پایان رسید و تمامی نجات یافتگان، وضعیت سلامتی مناسبی دارند.