رئیس کل دادگستری هرمزگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت:در صورتی که قصوری در گزارش تخلفات صورت گیرد، دستگاه قضایی با مدیران دستگاه مربوطه برخورد خواهد کرد.

به گزارش دلفین، «علی صالحی» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب که از مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی و نظارتی استان خواسته ایم که مراقب تخلفات در دستگاه های تحت مسئولیت خود باشند، خاطرنشان کرد: در صورتی که قصوری در گزارش تخلفات صورت گیرد، دستگاه قضایی با مدیران دستگاه مربوطه برخورد خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با تأکید بر این که خصوصی سازی ها نباید به صورتی انجام شود که حقوق و منافع عمومی و کارگران را تضییع و موجبات سوداگری را فراهم سازد، تأکید کرد: دستگاه قضایی در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه واگذاری‌ها به موضوع ورود و با جرائم این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از مشاوره‌هایی که از سوی حوزه علمیه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تلاش می کنیم با ارتقای سطح همکاری ها با حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی ارتباط خوبی داشته باشیم و از نقطه نظرات ارزنده آنها استفاده کنیم.

صالحی با اشاره به برخی سوءاستفاده ها از بستر فضای مجازی از سوی هنجارشکنان اظهارداشت: فضای مجازی نیازمند پالایش، نظارت و رصد بیشتری است تا از جرایم و آسیب های اجتماعی ناشی از آن پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان پرداختن به موضوع حقوق عامه را از وظایف مهم دستگاه قضایی برشمرد و یادآور شد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی قوه قضائیه در جهت حمایت از حقوق مردم به تشدید نظارت بر بازار و نحوه توزیع ارزاق عمومی ادامه خواهیم داد.

در ادامه آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: منزلت دستگاه قضایی، جایگاهی والا و ارزشمند است که حفظ اقتدار و توانمندسازی این مجموعه ضامن حفظ امنیت، نظارت بر بازار و رونق اقتصادی است.

امام جمعه بندرعباس با اعلام این مطلب که دستگاه قضایی با موانع رشد و کمال جامعه مبارزه می کند، یادآور شد: منصب قضاوت از مناصب جلیله‌ای است که از طرف خدای متعال، برای پیغمبر (ص) و از طرف او برای ائمه معصومین (ع) و از طرف آنان برای فقیه جامع الشرایط ثابت است و قاضی در جایگاه والایی قرار دارد.

آیت الله نعیم آبادی با اعلام این مطلب که دستگاه قضایی باید شاخ هنجارشکنان را بشکند، اظهار داشت: شیاطین مختلف از جمله رسانه های معاند با سلاح تشویش اذهان عمومی و تحریک مغرضانه عواطف به نفع مجرمین و هنجارشکنان درصدد مقابله با مبانی اسلام بر آمده اند که این موضوع توجه ویژه قضات متدین و مجرب به اجتناب از تأثیرپذیری اینگونه تبلیغات نخ نما و عمل به وظیفه شرعی و قانونی در مقابله با اعمال و رفتارهای ساختارشکنانه را ضروری می سازد.

  • نویسنده : 1007