استاندار هرمزگان گفت: مجوز آب شیرین کن‌های صنایع غرب بندرعباس که تاکنون راه اندازی نشده‌اند لغو می‌شود تا این صنایع از پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس استفاده کنند.

به گزارش دلفین، «فریدون همتی» عصر روز گذشته (۱۶ تیر) در نشست شورای حفاظت منابع آب هرمزگان گفت: صدور هرگونه مجوز جدید ساخت آب شیرین کن برای استفاده در صنایع غرب بندرعباس ممنوع است مگر در صورتی که پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس پاسخگوی نیاز نباشد، که در این صورت می‌توان به طور محدود از آب شیرین کن‌ها استفاده شود.

استاندار هرمزگان در ادامه توصیه کرد: برای مدیریت مصرف آب باید از مشارکت عمومی بهره ببریم و نیاز است توانایی مردم را به کار بگیریم و همچنین مردم را در این عرصه توانمند کنیم.

امین قصمی نیز در این نشست گفت: استان هرمزگان برنامه مدونی در حوزه سازگاری خود با کمبود آب دارد و اولین استانی است که این برنامه را به گارگروه سازگاری ملی ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به ظرفیت مهم آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی غرب بندرعباس برای تامین آب شهرستان‌های بندرعباس و بندر خمیر، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده مطلوب شهر‌ها و روستا‌های در مسیر خط لوله انتقال این آب شیرین کن، باید ظرف ده روز آینده برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تخصیص آب سد جگین به دشت بارق در جاسک و دشت پلپلک در بشاگرد، شروع عملیات سد شریفی و تحویل تصیفه فاضلاب شهرستان بندرخمیر به شهرداری از دیگر مصوبات شورای حفاظت منابع آب هرمزگان بوده است.

  • نویسنده : 1008