مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فوت دو نفر و وخامت حال یک نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز در شهرستان قشم خبر داد.

به گزارش دلفین، «فاطمه نوروزیان» گفت: طی روزهای اخیر مواردی از مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز در شهرستان قشم مشاهده شد که تاکنون دو نفر فوت کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین یک مورد در بخش ICU بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بستری و یک مورد به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شد.

وی با بیان اینکه مشروبات الکلی دست‌ساز بسیار خطرناک است، تصریح کرد: افرادی که مشروبات الکلی مسموم یا تقلبی  مصرف می‌کنند به دلیل اینکه حالت مستی و سرخوشی لازم را  احساس نمی‌کنند مجبور به مصرف بیشتر می‌شوند و در نتیجه به دنبال مصرف مقدار بیشتر دچار مسمومیت با الکل می‌شوند که علائم مسمومیت ممکن است ۶ تا ۱۲ ساعت بعد بروز می‌کند.

نوروزیان در خصوص علائم مسمومیت با الکل، اظهار‌کرد: مشکلات بینایی شامل تاری دید یا سفید شدن میدان دید، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و عوارض قلبی، کلیوی و مشکلات گوارشی است و نهایتا در صورت عدم مراجعه به موقع منجر به مرگ می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود در صورت داشتن هر کدام از این علائم بعد از مصرف مشروبات الکلی هر چه سریعتر و با اطمینان خاطر جهت درمان به موقع به بیمارستان مراجعه کنند که شانس خدمات‌رسانی بهتر و بهبودی خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: مصرف ۳۰ سی‌سی الکل مسموم موجب کوری دائم و ۵۰ سی‌سی موجب مرگ می‌شود و همین مقدار کم هم اثرات مخرب و مرگ باری دارد.