نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 72 شرکت ثبت تهران را شناسایی کرده‌ایم که علی‌ر‌غم فعالیت در هرمزگان مالیات خود را در بیرون از استان واریز می کنند.

به گزارش دلفین، «حسین هاشمی تختی» در مراسم بزرگداشت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی هرمزگان خود را درگیر گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و حاشیه‌ای نکرده است، یادآور شد: این نشان از تدبير و مدیریت خوب مدیران و کارکنان تامین اجتماعی استان دارد که ثمره آن شامل مردم می‌شود.

وی خواستار تسریع در پرداخت‌های بیمه‌شدگان و مشتریان تامین اجتماعی شد و افزود: تاکنون ۷۲ شرکت ثبت تهران را در استان شناسایی کرده‌ایم که با وجود این که تمامی تشکیلات فیزیکی و سخت‌افزاری آنها در استان فعال و مستقر است، مالیات و امور بیمه‌ای و حتی عوارض خود را در جایی غیر از استان هرمزگان انجام می‌دهند.

وی گفت: این در حالی ست که این شرکت‌ها از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند و استان در موارد بسیاری مشکلات آنها را ترفیع کرده و می‌کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ در استان اشاره کرد و افزود: تامین اجتماعی نیز به واسطه ارتباط با این مجموعه‌ها می تواند آنها را به سمت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که بخشی از مسئولیت اجتماعی آنهاست رهنمون سازد.