استاندار هرمزگان در سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس و دیگر مدیران بیان داشت که بی‌خودی توقعات مردم را بالا نبرید و نگاه واقع‌بینانه‌ای به مسائل روز کشور و استان داشته باشید.

به گزارش دلفین، «فريدون همتي» استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداري از شش طرح آبرساني و ميز خدمات غيرحضوري آب و فاضلاب هرمزگان در بندرعباس که با حضور «حميدرضا جانباز» مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور برگزار سخناني را مطرح کرد که کمتر در بين رسانه‌هاي استان بازخوردي داشت و شايد پيام دوپهلوي آن را افرادي که بايد متوجه شوند، متوجه شده باشند. جمله‌ي همتي اين بود که «بي‌خودي توقعات مردم را بالا نبريد». اين جمله در حالي بيان مي‌شد که علاوه بر مديران دولتي سه نماينده‌ي ديگر مجلس يعني «احمد مرادي» ، «سيد مصطفي ذوالقدر» و «محمد آشوري» نيز در اين مراسم حضور داشتند؛ افرادي که مطمئنا با نزديک شدن به روزهاي انتخابات حضور پر رنگ‌تري در بين مردم خواهند داشت و تلاش خواهند کرد تا با وعده‌هاي خود مردم را به آينده اميدوار کنند و در اين ميان سبب افزايش مطالبه‌گري مردم نسبت به دستگاه‌هاي دولتي خواهند شد؛ مطالبه‌گري که برخي معتقدند در شرايط فعلي نيز بايد بر شدت آن افزوده شود چرا که کشور توان بهتر اداره شدن را در تمام ابعاد دارد. البته در سوي مخالف اين نظر گروهي معتقدند که ايران درگير جنگ‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي شده و تنگ تر شدن حلقه‌ي تحريم‌ها  و افزايش فشار آمريکا دولت را در شرايط سختي قرار داده و با درک اين شرايط بايد توقعات خود را در سطح نازلي نگه داريم تا علاوه بر بحران خارجي کشور دچار بحران داخلي نشود.

درست يا غلط بودن هر کدام از اين ديدگاه ها نيازمند گذر زمان و تحليل‌هاي صاحب نظران حوزه‌ي سياست است اما پيامي که از حرف‌هاي استاندار هرمزگان به صورت ضمني به گوش مي رسد اين است که براي اداره‌ي استان و انجام کارهاي عمرانيِ بيشتر پولي در بساط نيست و نبايد توقعات مردم در اين شرايط افزايش يابد.

وي البته سعي داشت تا روي سخن خود را مستقيم به نمايندگان مجلس معطوف نکند، از اين رو بيان داشت که همه‌ي مديران و نمايندگان مجلس دوست دارند بهترين کارها را در هرمزگان انجام دهند اما وضعيت درآمدي کشور اين اجازه را نمي دهد.

همتي که موضوع آب‌شيرين‌کن‌ها را بهانه کرد تا حرف‌هاي کلي‌تر خود را بيان کند به دفاع از عملکرد دولت يازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت که در اين دولت‌ها آب شيرين کن هاي متعددي در جوار ساحل احداث شده است و البته باز فراموش کرد که حداقل با ديدي منصفانه نواقص را نيز بيان کند تا مردم متوجه شوند عالي‌ترين مقام اجرايي استان درد دل آن‌ها را به خوبي مي‌داند.

مطمئنا زماني که فريدون همتي در قزوين به عنوان استاندار حضور داشت و انگشت مزين به راي خود را به دوربين‌ها نشان مي‌داد نمي‌دانست وضعيت کشور به نحوي خواهد شد که وي مجبور باشد در چنين شرايطي سکان‌داري ساختمان سفيد استانداري هرمزگان را بر عهده بگيرد.

 

*** این مطلب در شماره ۱ نشریه دلفین به چاپ رسیده است

  • نویسنده : کد 101