سرهنگ یارعلی ابراهیم زاده به عنوان فرمانده یگان حفاظت دادگستری استان هرمزگان معرفی شد.

به گزارش دلفین، طی مراسمی «علی صالحی» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری این مراسم، وجود یگان حفاظت در مراجع قضایی را امری ضروری و اجتناب ناپذیر برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به مأموریت‌های خاص تشکیلات قضایی و حساسیت‌های اموری که در این قوه، به عنوان بخش تأثیر‌گذار نظام صورت می‌گیرد وجود یگان حفاظت جهت ایفای مأموریت‌های محوله حیاتی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این مطلب که یگان حفاظت پیشانی دستگاه قضایی است بر لزوم رعایت مبانی اخلاق حرفه‌ای توسط نیروهای یگان حفاظت تأکید کرد و یادآور شد: به لحاظ اهمیت جایگاه، شخصیت ها و اسناد و مدارک و ضرورت پرهیز از تعدی و تفریط در صیانت از اموال موجود در دستگاه قضایی، نیاز است تا اعضای یگان حفاظت اعم از کادر و وظیفه آموزش‌های لازم را طی کنند و اخلاق حرفه‌ای و بدون تنش را در مواجهه با ارباب رجوع را فرا بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تأكيد بر لزوم رعايت سه اصل نظم و انضباط، پرهیز از روزمرگی و نظارت مستمر بر زیرمجموعه در يگان‌ حفاظت دادگستری تصریح کرد: تأمین امنیت و عدالت به طور مستقیم بر عهده قوه‌قضائیه است و چنانچه این دستگاه بخواهد در انجام این رسالت خطیر خود موفق عمل کند، نیاز دارد تا محیطی امن، آرام و بدون تنش برایش فراهم شود که این رسالت را یگان حفاظت بر عهده دارد.

صالحی همچنین با اشاره به این مطلب که هدف از تشکیل یگان حفاظت در دادگستری‌ها، انجام بخشی از وظیفه ضابطین دادگستری و حفاظت فیزیکی از کارکنان، اماکن، تاسیسات، اموال، اسناد مدارک و کنترل مبادی ورودی و خروجی، برقراری انتظامات داخلی، تامین انتظامات برای همایش‌ها و مراسم ها است، بر لزوم توجه ویژه به تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این یگان تأکید کرد .

در ادامه این مراسم، سردار طاهری مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز با بیان اینکه ‏آبرومندی قوه قضائیه، آبرومندی نظام است اظهار داشت: ‏وجود یگان حفاظت برای ایفای مأموریت‌های محوله در دستگاه قضا بسیار مهم و حیاتی ‏به شمار می‌رود. ‏

سرهنگ غلام رضا یزدان پناه فرمانده یگان حفاظت قوه‌قضاییه نیز در ادامه این مراسم بر اهمیت موضوع رفتار شاسیته نسبت به کارکنان قضایی و اداری توسط یگان حفاظت تأکید کرد و افزود: حرمت و شان مسئولان قضایی باید به نحو احسن حفظ شود.

فرمانده یگان حفاظت قوه‌قضاییه همچنین تکریم مراجعان به دستگاه قضایی سراسر کشور توسط یگان حفاظت دادگستری‌ها نیز یادآور شد و تصریح کرد: رفتار مناسب و پسندیده توسط نیروهای این یگان نسبت به مراجعان دستگاه قضایی باعث افزایش رضایتمندی و اعتماد به دستگاه قضایی می‌شود.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم سرهنگ یارعلی ابراهیم زاده به عنوان فرمانده یگان حفاظت دادگستری استان هرمزگان معرفی شد و از تلاش‌های سروان افشین حاجی زاده فرمانده سابق این یگان تجلیل شد.

  • نویسنده : 1007