سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: وجود ۱۵ محله آسیب پذیر در استان آمار خوبی نیست که نیاز به ورود سریع دستگاه‌های متولی دارد.

به گزارش دلفین، «عباس میرزاد» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه نظارت بر سازمانهای مردم نهاد استان، افزود: مردم باید در زمینه اصلاح محلات آسیب پذیر مشارکت پر رنگی داشته باشند زیرا معضلات تنها مختص یک محله و منطقه از شهر نیست چرا که در صورت عدم توجه و درمان، برخی از معضلات گریبان گیر تمامی شهر خواهد شد‌.

وی با اشاره به وجود ۱۵ محله آسیب پذیر در استان، بیان کرد: وجود ۱۵ محله آسیب پذیر در هرمزگان آمار خوبی نیست که نیاز به ورود سریع دستگاه‌های متولی دارد.

میرزاد تصریح کرد: با توجه به اینکه اصلاح محلات آسیب پذیر پروسه زمان‌بری است، افزود: با توجه به این‌که اصلاح این چنین محلات نیازمند کار گروهی، میدانی و زمان‌بر است، باید دانست که اصلاح حتی یک محله نیز گامی بلند در این عرصه خواهد بود.

وی بر استفاده از تجارب دیگر استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: باید در زمینه اصلاح محلات علاوه بر کار کارشناسی، از تجارب موفق سایر استان‌ها استفاد کرد تا بتوان موفقیت حداکثری در این عرصه را به همراه داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موجب مصونیت افراد در برابر معضلات اجتماعی همچون اعتیاد خواهد شد.

وی بر بازدید از محلات آسیب‌پذیر تاکید کرد و گفت: باید تیم‌های مختلف متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی متولی حوزه اجتماعی از محلات آسیب پذیر در ساعات مختلف شبانه روز بازدید کنند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی این‌گونه محلات قرار گیرند.

شایان ذکر است؛ در این جلسه چهار طرح در قالب موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد (در حوزه آسیبهای اجتماعی) به منظور ارائه مجوز و صدور پروانه تاسیس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با صدور پروانه تاسیس هر چهار طرح موافقت به عمل آمد.

  • نویسنده : 1007